Synliga sökvägar i forum – Du är här:ForumVästra Sidan: Sirius BandySilly Season 2020
eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Silly Season 2020

Bara och vänta och se hur det blir med tränare. Man gillar ju det man hört och sett av Esa men har ju ingen aning om vad spelarna tycker. Som jag sa i ett tidigare inlägg så tycker man ju att spelare och ledning tillsammans kan komma fram till en bra lösning och att Esa stannar. Men är det så att några av våra "nyckelspelare" ställt ultimatum för att förlänga kontraktet kan det bli kinkigt. Hoppas på det bästa. Positivt är i alla fall, om man tolkar artikeln i UNT på ett positivt sätt vilket jag gjort 😬,  att Jimmy verkar få någorlunda fason på ekonomin, trots de förlorade finalintäkterna.

Esa kvar, alltså. Mina antydningar byggde på att en del spelare inte känt sig så nöjda med honom, men men. Hoppas på det bästa nu. Jag gillar Esa skarpt i grunden!

De kanske har pratat ut och kommit fram till någon form av överenskommelse.
vi får se om det följer med två till Määttä från Edsbyn.
Jag är lite tudelad kring värvningar om de görs på bekostnad av våra egna Uppsalakillar. Nu gäller kanske inte det just i detta fall men någon ska troligtvis bort om två-tre nya ska in

Skönt att det blev klart med tränare relativt tidigt. Jag tar de två Määttäbröderna alla dar i veckan! Slutspel garanterat kanske semifinal?  Det skulle bandyn i Uppsala verkligen behöva. Snacka om inspirationskälla för våra yngre killar.

Jo ska vi värva så behöver det vara hög klass på spelarna. Sedan är det naturligtvis annorlunda att spela i ett lag med många andra toppspelare än i ett lag där väldigt mycket hänger på en själv.
Jag vill dock gärna att våra egna Siriuskillar får ett fortsatt förtroende då de är unga och har många år av utveckling kvar

Jag vill ha våra egna spelare....   Två värvningar från Edsbyn skulle slå sista spikarna i min bandykista...

Vi riskerar att tappa Lundberg och kanske även Kumpuoja. Det är väldigt öppet just nu känns det som.

Gjorde en sammanställning av de våra.

Kontrakterade inför säsongen 2020/21:
Anton Andersson
Oscar Qvist
William Liw
Ted Haraldsson
Arvid Tapper
Teemu Määttä
Nils Bergström
Arvid Tapper
Hannes Kanbjer
Esa Määttä (huvudtränare)

Kontraktslösa inför säsongen 2020/21:
Erik Persson
Victor Lundberg
August Elebring
Jerker Ortman
Tuomas Liukkonen
Markus Kumpuoja
Samuel Heeger
Simon Karlsson
Kalle Mårtensson
Edward Sigfridsson
Mårten Pousette

Nu tror jag det ska hända mycket på sponsorsidan för att vi ska få hit Määttäbröderna. Men om de kommer varför skulle vi förlora våra lovande unga? Jag gillar tanken att det ska krävas mycket för att ta en plats i Sirius A-lag. Däremot blir man lite orolig för att Victor och Marcus väljer att dra. Fast det finns inte många klubbar som kan locka med en fet lön idag. Tror de avvaktar för att se vilka nya som kommer.

Nej jag menade inte att vi skulle tappa unga spelare på grund av bröderna specifikt. De är ju dessutom väldigt bra spelare.
Jag menade generellt vid värvning av spelare. Det är lätt hänt att titta på redan etablerade spelare för att lyfta laget upp en nivå och då kan de egna unga hamna vid sidan.

Nu har ju många av våra egna redan kontrakt men jag ser ju gärna att både Heeger och Karlsson får förlängt.