Synliga sökvägar i forum – Du är här:ForumVästra Sidan: Sirius BandySilly Season 2020
eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Silly Season 2020

Sida 1 av 20Nästa

Pirre klar för Bajen. Ersätter Stefan Karlsson.

Jag vill se en comeback av Lars Fall!

Då är vi två!

Hur ser det ut med kontraktläget? Några kontrakt hur ju aviserats redan

William Liw 2 år
Jimi Heinonen 1 år
Teemu Määttä 2 år

Qvist har sajnat också och Anton tror jag har ett år till sedan innan.

De flesta vill väl att laget tar steg framåt och blir bättre. Kumpuoja ”tvekar” av den anledningen i intervjun med Lundh. Frågan är väl också hur han passar in i ev lag ovanför oss i tabellen

Lundberg har ju får ta steget till landslagsspel i år och kanske lockas till förbundskaptenens egna lag. Han och Kjellson är väl dessutom samspelta redan.

Vetlanda kämpar med den inre organisationen. Tränar Patrik "Putte" Johansson säger enligt bandypuls

"När han nu lämnar Vetlanda gör han det med känslan av att han inte längre känner igen sig i den förening som han verkat i så många år, både som ledare och som aktiv.

– Jag tycker att det är svårt att känna igen sig i föreningen, vi saknar en stark ledare och har gjort det i flera år. Någon som driver klubben framåt och som är tydlig med målsättning och så.

Han fortsätter:

– Man behöver någon uppifrån som sätter riktlinjer och vad vi i laget ska jobba efter. Sportsligt, med truppen, ja allting."

 

 

Vågar inte spekulera om våra kontrakt nu. Vi har kontrakt med t.ex. Teemu, men inte hans pappa. Samtidigt undrar man ju om de inte har åka-ur-klausul i en del kontrakt. Som sagt, tycker vi kan softa med att spekulera i just det.

Ett återkommande uttjatat ämne är när Bella ska komma tillbaka till moderklubben. Bella hade ju ett-årskontrakt med SAIK men nu har han kritat på för 3 nya säsonger i SAIK. Jag tror aldrig han kommer att spela i Sirius igen. Han bor och har sin familj i Sandviken sedan många år och han har sitt hjärtat i SAIK. Han är en SAIKare och därmed evig fiende.

Mjaha, någon som har något förslag på vem som ska träna Sirius nu då?

Esa skulle jag gärna se... eller har du sett någon nyhet jag har missat?

Sida 1 av 20Nästa