Synliga sökvägar i forum – Du är här:ForumVästra Sidan: Sirius BandySilly Season 2020
eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Silly Season 2020

Om det förhåller sig på det sättet som Joint skriver ovan misstänker man att det är spelarna som inte är tillfreds med Esa som tränare. Har vissa spelare ställt ultimatum kan man fråga sig? Jag vet att jag inte kommer att få svar på dessa frågor här på forumet men tråkigt är det eftersom jag gillar Esa. En sak som jag grubblat över är ju Marcus form och skador. Jag har inte riktigt känt igen honom denna säsongen. Först sägs det att han dras med en skada sedan spelar han och är sisådär och sen blir han skadad igen och då heter det att han blir borta resten av säsongen. Men plötsligt är han spelklar igen. Mystiskt. Som siriussupporter får man sällan vara glad speciellt länge.

Vad gäller Marcus kan jag säga att jag var med uppe i Bollnäs och hjälpte även till att bära ut honom i omklädningsrummet samt kontrollera foten. Det var mycket som pekade på att det skulle vara en mindre fraktur i foten/fotleden och jag blev förvånad att han kunde komma tillbaka så fort som han gjorde. Jag kan inte säga om den skadan var en följd av den tidigare skadan men det ska väl inte helt uteslutas.

Jag tycker att det är flera spelare som varierat i energinivå under säsongen.

 

 

Ishkeldin ryktas bort från SKA Neftyanik. AIK nästa kanske.

Erik Pettersson ryktas ju hem också. Han hade en kontrakt med SAIK men det bröts om jag förstod det hela rätt när SAIK sade upp alla avtal. Det innebär att han i princip kan gå till vilket lag som helst men det är väl några som är mer troliga än andra.

Det är väl först efter finalen som det kan tänkas komma lite nyheter. Jag hoppas dock att det kommer något rätt tidigt som ger en fingervisning om nästa säsong.

Jag är inte helt klar med vad Ted H jobbar med men jag hoppas han kan hitta något som passar bra och som han trivs med så han stannar. Säsongen har varit lite upp och ned för hans del men det har den ju gjort för flera spelare som vi sagt förut

Lundh skriver lite i dagens UNT. Det finns kontakt med flera spelare vilket ju i sig inte är konstigt. Det omvända vore istället underligt.

Kumpuoja och Lundberg säger samma sak som innan dvs tvekar lite om ett nytt kontrakt osv osv.

Jimmy kommenterar: "Det är viktiga spelare som vi vill behålla och hoppas ge besked inom den närmaste tiden. När det gäller tränarfrågan finns det inget konkret just nu.- Det enda jag kan säga är att det pågår en utvärdering av säsongen och i samband med den tittar vi också framåt.

--

 

Jag lägger locket på men känns bekymmersamt.

Esa säger nu i UNT att han är intresserad av att fortsätta i Sirius och att resan bara börjat. Tycker det låter helgalet att inte spinna vidare med Esa men spelarna åsikt är förstås väldigt viktig.

Jag gillar ju Esa. Men har han inte spelarnas förtroende blir det jobbigt. Men vad fan, man får väl sätta sig ner i lugn och ro och reda ut saker och ting så att alla blir nöjda.

Nu börjar det hända lite saker i andra lag. Tobias Nyberg lämnar Vetlanda men verkar gå till Villa. Niklas Gälman och Philip Lindqvist lämnar även de Vetlanda. Gälman flyttar till Gävle.

AIK verkar slå hårt på värvar-trumman och där får vi väl se om de värvar in någon eller några från Bollnäs (eller från oss?).

Joel Engströms kontrakt med VSK går ut noterade jag.

Det kom precis en artikel om Esa i Bandypuls. Ett besked i frågan planeras komma denna vecka.