Synliga sökvägar i forum – Du är här:ForumVästra Sidan: Sirius BandySilly Season 2020
eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Silly Season 2020

Unik tuffar på bra i sin satsning på Uppsala-grabbar.

"Klubbens målsättning för A-laget är oförändrat att etablera oss som ett stabilt allsvenskt lag som kan husera på den övre halvan av tabellen."

Viktiga påskrifter av Gurra, Jacko, Rönken och Zinken-Tobbe. Två-tre av dessa har potential att ta en tröja i vårt lag, anser jag. De har skrivit ettårskontrakt. Skönt att se en framåtanda i Unik ändå, som förhoppningsvis kan bära frukt å våra vägnar också.

Bajen släpper Thorén, Bergströmmarna, Rutan och Söder

Då hoppas jag Thorén återvänder till Sveriges i särklass vackraste bandyklubb! Där han hör hemma!

Han var ju tyvärr lite skadad under förra säsongen och jag vet ärligt talat inte status just nu heller. Men visst är det så att Siriuskillarna ska spela i Sirius.

 

Frågan är samtidigt vilka som Hammarby fyller på med istället för de som nu inte förlängs. Är det någon hos oss som kan vara aktuell?

AIK värvar och värvar och har väl snart 1/2 av landslaget. AIK ska spela sin hemmamatcher i den nya hallen i Gubbängen. Haha, ett lag från Solna spelar sina matcher på Söder. Komiskt 🤒.

AIK verkar ju gå fullständig bärsärkargång idag. Sex nyförvärv just nu men det var aviserat sju så den stora smällen kommer väl snart. Ishkeldin kanske!

Lusen och Hvornum lämnar SAIK som då behöver fylla på backlinjen. Bergman (Falu BS) lämnar och säger sig gå till en Elitseriklubb vilket troligtvis är just SAIK. Jag hoppas inte SAIK rycker i Lundberg.

Jag har en känsla av att båda bröderna Määttä lämnar Edsbyn men jag tror inte båda går till oss.

 

Tillägg: Det blev Daniel Anderson som gör comeback.

Allt går igen. På 80-talet var det bandysverige mot Boltic. Nu står aik på tur.

UNT skriver att Tuomas Määttä väljer mellan Sirius, Edsbyn och Ryssland.. Twitterkontot @BandyWorldNews skriver att han bestämt sig för att lämna Edsbyn. Alltså lär det stå mellan oss och Ryssland.

Jag tror han följer med Svechnikov till SKA Neftyanik

AIK:s 7:e nyförvärv? Jag menar om AIK värvar bandypensionären Daniel A måste vederbörande fått bra betalt. Tänk er då vad AIK skulle vara villig att betala för ett treårskontrakt med "världens bäste". Tror ni 100 000:- i månaden räcker? Svårt för en ung kille att motstå ett sådant fett erbjudande.