Synliga sökvägar i forum – Du är här:ForumVästra Sidan: Sirius BandySilly season 2022/23
eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Silly season 2022/23

Välkommen Noa.

Härligt att vi är attraktiva för unga spelare som vill uppåt.

Riktigt spännande nyförvärv!

Ja, det är nästan så man längtar efter första träningsmatchen i råkalla Recoverhallen 😎!

Ingen som ett litet knyst om något ? O  det inte blir Jansson, vem skulle då kunna vara aktuell? Hannegård i Tellus?

Vi har 15 utespelare på kontrakt (varav en är junior) vilket i sig kan utgöra hela truppen likt förra säsongen. Det är klart att en spelare till inte hade skadat i sig men då ska det å andra sidan vara någon som gör väsentlig skillnad.

Jag tolkar uppdateringen av Fansens värvning att Simon Jansson inte längre är aktuell för oss. Jag tycker trots det att vi gjort en riktigt bra Silly. En härlig värvning i Noa och att vi fått behålla i princip hela den fantastiska befintliga truppen. Jag tror vi blir att räkna med ännu mer i år.

Sirius hej!

Bara tröstlös att se att man kan skita i precis allt som rör ekonomi och elitlicens....   Legoknekten till VSK nu.... Men vänta... dom hade ju inte en enda spänn nyss. Måste vara starkt av Fagerstöm att spela gratis i vsk, när många andra erbjöd honom pengar, sånt känns bra. Riktiga entusiaster.... eller hur det nu var....

Nåja, vi slapp i alla fall snickeriverkstan, den får gärna stanna i Edsbyn för min del, jag hade aldrig anlitat den, även om jag är på jakt efter en snickare nu.....

Ja, jag är less...  Allt är bara åt helvete med all den idrott jag vuxit upp med och trott på. Golf är vad som återstår!!!  Eller NFL, där bara pengar gäller och där lönetak gör att det trots allt är lika för alla lag.

Att Nöne slutar kan vara det som får sporten att leva vidare!!!   Jag citerar den gode Gert Fylking : "ÄNTLIGEN"!!!

Jag såg precis bilden på Jenefeldt på Sirius sociala medier och tänkte ” oj vilken oväntad comeback ” men såg sedan att han lägger skridskorna på hyllan.

Jag måste säga att han var en av de absolut trevligaste spelarna som jag mött!

Lycka till med allt i framtiden Jakob!

Är det färdigvärvat nu tro? Vilka ”spetsspelare” utan kontrakt finns kvar? Är Simon Jansson avpolletterad?