Synliga sökvägar i forum – Du är här:ForumVästra Sidan: Sirius BandySilly season 2022/23
eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Silly season 2022/23

Sida 1 av 5Nästa

Jag vet att det fortfarande är lag som spelare kval mm men det kan ju ändå vara lite roligt att se över var vi står kontraktsmässigt osv.

Jag ska erkänna att jag inte fullt ut följt kontraktsläget men fyll gärna på ni som vet mer.

 

Tränare:

Oskar Robertsson - tom 2022/23

Jonas Holgersson - tom 2022/23

Spelare:

6 David Thorén - tom 2022/23

9 Matteus Liw - tom 2023/24 (uppdaterat)

10 Ted Bergström - tom 2022/23

11 Albin Thomsen - tom 2022/23

12 Oscar Qvist - tom 2023/24

13 Anton Andersson - tom 2022/23

15 Jerker Ortman - tom 2023/24 plus +

16 Ludvig Jonasson - utgående?

17 Nils Bergström - tom 2022/23 (eller längre?)

20 Kalle Mårtensson - utgående?

21 Marcus Mårtensson - tom 2022/23 (lämnar dock)

23 William Liw - 2022/23 (uppdaterat)

39 Arvid Tapper - tom 2022/23

40 Sune Gustafsson - tom 2023/24 (2-årskontrakt)

61 Ted Haraldsson K - tom 2022/23 alt 2024/25  (2+2 kontrakt)

62 Daniel Bäck-Nirs - lämnar (uppdaterat)

66 Stefan Kröller - tom 2022/23

xx Colin Dahlberg - tom 2024/25 (3-årskontrakt uppdaterat)

xx Noa Djäkner - tom 2023/24 (2-årskontrakt)

 

Tycker det ser ut att stämma,. Ted H skrev väl 2+2 förra året så hans kontrakt går ut/förnyas då 2023, Eskhult tror jag skrev på för ett år.. Vore så trevligt om vi får behålla stora delar av laget och krydda med någon. Hoppas så innerligt på att Ted B ska krita snabbt, det tror jag kan vara en nyckel till fler påskrifter. Å andra sidan verkar Ted vilja se vad vi får för lag innan han ev. skriver på.

 

Känns skönt att tränarna är klara.

Härligt med två år Matteus!!

Sillyrykte om Simon Jansson till oss. Nån som hört mer?

Citat från cirkelkaffe den mars 14, 2022, 15:44

Sillyrykte om Simon Jansson till oss. Nån som hört mer?

Nu åkte Kuzbass ut i semifinal mot Vodnik och Simon var inte med i sista matchen. Det verkar dessutom ha varit farsartade matcher med "intressanta domslut " osv i de semifinalerna.

Jag slänger bara på mer ved på Silly-brasan utan att veta någonting alls egentligen i denna fråga. Han är vän med några av våra spelare, han är mittfältare/halv vilket är positioner som vi kan stärka upp m.m. Det ska nog till mycket mer om det ska bli av.

Jag tror han är närmare VSK än oss om han nu inte återvänder till Hälsingland. Håller sig Bollnäs kvar kanske det kan blir där tillsammans med Hasse A.

Även William klar för ytterligare 1 år. Tycker William vuxit som bandyspelare denna säsong.  Spännande det kommer att bli att följa sillyn. Jag vill ha kvar både Kröller och Bäck. Tyvärr verkar intresset stort för super-Ted. Hoppas verkligen att han stannar. Och hur blir det med slitvargen Kalle? Extremt nyttig för laget.

Är det någon som hört något mer konkret om Ted B förutom det som stått i Unt och Bandypuls? Simon Jansson vore inte dåligt även om det kanske inte är så troligt..

Tråkigt med Bäck-Nirs, men utifrån hur pressmeddelandet är utformat känns det inte som att han "lämnat"  samtidigt som Sirius försökt få honom kvar.

Citat från mni1121 den mars 18, 2022, 17:48

Tråkigt med Bäck-Nirs, men utifrån hur pressmeddelandet är utformat känns det inte som att han "lämnat"  samtidigt som Sirius försökt få honom kvar.

Hoppas (tror) det finns en föryngring/förbättring på gång i närtid.

Bra med långkontrakt på Colin. Lovande juniorer ska behållas och ges möjligheter.

Sida 1 av 5Nästa