Synliga sökvägar i forum – Du är här:ForumVästra Sidan: Sirius FotbollSilly Season 2020
eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Silly Season 2020

Ola A säger till UNT att det blir lugnt på silly-fronten i sommar. Men så är det ju alltid innan något dyker upp.. Jag vet inte hur förtroendet ser ut för spelare som Gefvert och Österholm men det finns nog anledning att titta efter en högerytter som kan täcka upp lagom till att Sugita försvinner. Särskilt om vi inte får ordning på Sam. Kom igen nu, han har varit helt borta i 9 månader och nu är det ett halvår sen han åkte på bakslag innan Spanien-lägret, det måste börja hända något innan transferfönstret tar slut.

Känns som en vettig inställning givet förutsättningar med ekonomi och förhoppningsvis också ur ett sportsligt perspektiv.

André gjorde ju comeback i går i en "U21-match" och likaså Gefvert som av läkare blivit beviljad spel igen. Denna duo är potentiella jokrar på Sugis position när det är dags för succé-japanen att stämpla ut. Likaså bör, förhoppningsvis, Sam också vara redo då. Känns som att det kan lösa sig men det blir svårt att få samma kvalitet. Framför allt gillar jag ju Sugis presspel som är navet i vårt spel, det är faktiskt på en helt annan nivå än Sams.

Jag känner ingen desperation på spelare in just nu. Sen kan ju ett par skador förändra situationen helt också.

Snarare känner jag väl att en sådan som Myggan verkar off. För att inte tala om Igbo. Skeppa dessa så kanske det kan komma in någon ny, hungrig?

MFF och DIF är redo med kontrakt för Vecchia i vinter, föga förvånande. Vad kan vi göra för att förlänga? Skramla fanspengar á bandy/hockey, frångå principer och ge en o-Siriusk lön, något annat?

Argumenten mot en MFF-flytt är väl att där slåss man alltid mot tre likvärdiga spelare och det skulle nog vara förödande för hans utveckling om han är frisk men inte får spela, vilket aldrig är en garanti där när man inte är en av dom egna. Argumenten mot DIF-flytt är tyvärr inte många, han bor redan i Sthlm, får bättre lön i en större klubb och dessutom är han helt given även där. Han lyfte dock inte helt under K&T hos oss och dom var väl inte riktigt lika fina i kanten när det gällde att hålla honom frisk.

Argumenten för förlängning här är förstås att vi spelar väldigt utvecklande fotboll och att han vet vad han får. Någonstans har han nog målet satt högre än allsvenskan, och är vi då på övre halvan i år samtidigt som vi spelar jämnt med dom här lagen kan det ju vara så att det sportsliga steget inte lockar nämnvärt. Då skulle han kanske kunna spela vidare här tills vidare tills dess att ett lockande utlandsäventyr knackar på dörren. Vi kan inte matcha topplagen i löner, men om han är bäst betald här kanske vi ändå inte snackar oceaner ifrån vad han får för att krita på där. Sen är det visserligen dock sign-on bonusar och sånt att hämta också, sköna cash för någon som hittills i karriären inte gjort sig en förmögenhet på fotbollen.. Tufft förhandlingsläge för Ola men hoppet är det sista som överger.

Trevligt nyförvärv: Ekin Bulut!

Mannen som i fjol slog Luca Gerbino Polos målrekord i tredjedivisionen.

Verkar fortsätta på inslagen bana i år med nästan ett mål per match. Och han gör mål på alla möjliga sätt. Jobbar hårt. Han får plugga på vårt presspel, så blir han förhoppningsvis en spännande spelare i Sirius '21.

Det blir troligen Bulut som är tänkt att ersätta Vecchia som målspottare men det är skillnad på div 1 och allsvenskan, stor skillnad, ska man veta. Vecchia är med största sannolikhet förlorad för oss om vi inte kan hitta en generös privat sponsor som är villig att betala den lön som krävs. Men Vecchia lär väl försvinna till en utländsk klubb innan säsongen är över skulle jag tro. Det skulle göra ont i hjärtat om han går till DIF och att de sedan kan sälja honom för stora pengar. Sirius har ju verkligen ställt upp för den killen och det vore sorgligt om vi skulle bli helt lottlösa.

Sugi! Helt fantastiskt.

Makalöst bra!

Japansk hitlåt (den enda jag vet)
Ue o Muite arukou

Det vore grymt att kunna en vers av den låten och sjunga på läktaren

alt. så skriver vi en svensk text.

Låten kan översättas som "Jag tittar upp när jag går" (I look up when I walk). Övrigt text är delvis väldigt passande

 

Vad ligger Sirius spelarköpsrekord på, och slogs det idag med värvningen av Sugita?

 

Maholli är vår dyraste värvning i historien, skulle jag tro. Där var prislappen på strax över miljonen, som jag minns det. Kanske något liknande nu? Verkar finansieras av aktiebolaget och vara inom ramarna iaf.

Läste i UNT att Dalkurd fick 3.5 miljoner för honom. Det enda som sägs är att vi fick honom lite billigare än någon klausul som fanns eftersom vi jobbat upp en relation med klubben under lånetiden. Känslan är att det kan ha gått loss på ett par miljoner, men detta är pengar vi kan få tillbaka närsomhelst så länge han är frisk så det är en bra investering i så fall.