Synliga sökvägar i forum – Du är här:ForumVästra Sidan: Sirius FotbollSilly Season 2020
eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Silly Season 2020

Jag tänkte också på honom, men det blev som sagt inget kontrakt för Noor Sabri.

Han blev iallafall till en legendarisk tråd i det gamla forumet: http://forum.vastrasidan.se/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?16453.post

Haha OTROLIG tråd, den har ju verkligen allt. Jag levde i samma värld som ni då med skillnaden att jag satt hemma och drömde om Noor och ni drömde tillsammans i fantastiska forumtrådar jag inte visste fanns.

En av många anledningar till varför man vill att det gamla forumet ska finnas kvar för att läsa i. Magi

Offia out.

Fiasko.

Oväntat och tråkigt. Hoppas den där vidareförsäljningsklausulen är hög.

Som jag skrev för två veckor sen var det väntat med DK, men som lån trodde jag.

Svårt det där med hur man ska förhålla sig till Offias insatser tycker jag. Å ena sidan vill jag inte att våra oönskade Studan-grannar ska gå bra, men å andra sidan vore det välkommet med transferpengar i form av vidareförsäljningsklausul. Jag väljer nog dock att hoppas på fortsatt flopp. De kan ju bli ett hot igen. DK är ju en av få elitklubbar, eller den ende, som inte påverkas negativt av Corona-krisen eftersom att de har högre utgifter än intäkter på sina hemmamatcher.

Lite off topic men …

Avd. "floppvärvningar man minns":

  • Austin Makacha!

Citat från Wikipedia:

"The currently best Kenyan player joined on 9 April 2009 for a three-week trial period to Superettan club IK Sirius.[3] The Harambee Stars midfielder now is officially a member of the squad for IK Sirius in the Swedish Superettan and was signed on 24 April 2009. According to Johan Gille, the Communications Director of IK Sirius, Makacha's contracts begins with immediate effect.[4] After one season left Swedish side IK Sirius and returned to Kenya, who signed for Mathare United"

Han var ju inte klappkass, men ändå en skugga av ESK:s Jamal Mohamed som jag tror att vi var minst sagt avis på då, inte minst när han avgjorde ett derby på Studan. Kostade nog dock inte klubben så mycket och spelade ändå 12 matcher. Gjorde ett vasst provspel i en U21-match minns jag där jag förde statistik över hans träffsäkra (alibi)passningar.

Ahonen är väl annars den enskilt största floppen givet att det då var klubbens dyraste värvning och att KB valde (?!) denne Danne före Frejs Sam Johnson.

Maholli är väl annars den dyraste transfern vi gjort nu, men han levererade ju ändå en del tunga baljor och såldes för en ansenlig summa också när det skar sig med spelargruppen/tränarna.

Hoppas verkligen vi kan få en månad till med Sugi!

I Sirius supporterkretsar har Sugita snabbt väckt sympatier, i sociala medier uttrycker många en önskan om att han ska stanna.

– Han är en väldigt ”likeable” människa, en fin person som det är lätt att ta till sig och gilla. Vi märker ju att både människor utanför fotbollen men framför allt de andra spelarna i laget gillar honom, säger Ola Andersson.

Finns det någon möjlighet att få hit honom igen, efter att han återvänt till Iran? 

– Ingenting är omöjligt, men det ligger inte i våra händer. Blir han inte kvar så finns andra spelare som tar chansen. Det är inte som att vi spelar fotboll med tio man om inte Sugita är kvar, vi har andra duktiga spelare. Men det är ingen tvekan om att han har lyckats väldigt bra och blivit viktig för oss, säger Ola Andersson.

https://www.dn.se/sport/beskedet-fran-iran-avgor-succejapanens-framtid/

Underbart att Sugi blir kvar en månad till. Frågan är dock om han har arbetstillstånd beviljat för att kunna spela i morgon? Jobba, Migrationsverket.

Edit: Saken är biff! Eller sushi. 😁