Synliga sökvägar i forum – Du är här:ForumVästra Sidan: Sirius FotbollSilly Season 2020
eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Silly Season 2020

Åtvid fick väl 3,5 mille för Shkodran också, därefter fick vi han för mindre än halva det priset bara ett halvår senare och vi fick i stort sett igen pengarna när han såldes till Silkesborg.

Sugi är väl definitionen av konstgrässpelare och passar som handen i handsken i vårt spel! I Tractor var han väl inte en så framstående spelare? Jag vet inte hur allsvenskan står sig mot iranska ligan (antagligen sämre), men där gjorde han exempelvis bara 3+3 på 35 matcher, åtminstone vad jag kan avläsa. Samtidigt satt han nog på en av lagets högsta löner. Däremot skulle han ju – efter den här säsongshalvan – kunnat gå till större klubbar och Ola har säkerligen gjort ett fynd. Kizil, som faktiskt tog honom till Sverige en gång i tiden, ville ju ha honom till Helsingborg t.ex. Säkerligen en hel uppsjö klubbar om Tractors sportchef hade gjort lite djupare research. Det var nog snabba puckar här. Givet coronasituationen i Iran vet de ju knappt heller hur bollen går i rullning där, så det fanns nog en sådan desperation i bilden också. Riktigt bra jobbat av Ola ska sägas, och att han trots svårigheter i kommunikationen lyckats landa övergången känns nästan att liknas vid trolleri. För inte har väl klubben fått någon sugardaddy? Har Ågerup gjort comeback och köpt lite sköna aktier? Jag tror dock inte att det behöver ha kostat allt för mycket och Sugi spelade under korttidskontraktet på minimilön.

Att Sugi ska bli pappa med sin azerbajdzjanska tjej väger säkert in i detta också. Jag tycker det verkar som att han stormtrivs i Sirius och Uppsala. 🙂

Sista dagen på transferfönstret idag, vad kan hända för våran del? Är väl mest troligt med spelare ut.

Ut:

Kennedy, Myggan och Kebba

In:

Ingen aning, möjligtvis nån mindre etablerad mittback som backup eller liknande.

Svårskeppat, tror jag. Myggans Show mot Sollentuna borde dock spridas till alla möjliga intressenter. Video-Myggan!

Kennedy hade jag väl hoppats på Örebro skulle vilja värva tillika ärva. De är ändå i någon slags kris, men verkar landa Deniz Hümmet nu i stället.

Kebba ... Om mediauppgifterna stämmer borde väl spjutkastandet vara skäl nog för uppsägning? En mittback in/ut där vore nog av godo.

Jag har dock inte fått några indikationer på att något är på G så här på "deadline-day", men blev å andra sidan riktigt tagen på sängen av Sugita.

 

Kennedy till Kalmar? 😅

Nja, Kalmar satsade på att låna in en annan anfallare vad det verkar.

Men Kebba lånas ut till Helsingborg! Bra löst, Ola (och Kizil).

Återigen ett fönster där blåsvart står stadigt på jorden. Att vi inte behöver gå in i en massa sista minuten-affärer för att förstärka är en styrka och gör oss slagkraftigare än vad våran ekonomi egentligen tillåter. Det finns absolut ingen långsiktighet med säkert 80% av värvningarna den här sillyn.  Man kan ju dock notera att det är mestadels ivriga investerare som går in med pengar eftersom det är många större klubbar i botten, paniken att kunna åka ur är stor. Finns många klubbhjärtan där ute, även för oss som kunde lösa Sugi.

Jag trodde att Falkenberg och Kalmar åker ur före dagen och den bilden har förstärkts. Helsingborg eller Örebro får kvala, AIK klarar sig med tidernas dyraste bottenlag.

Ola får 5+. Sugita på 3,5 år är redan det en femma, det är faktiskt seriens bästa värvning sedan Haksabanovic i våras och grymt stort att vi får till något sånt med en spelare i sina bästa år. Att vi inte släpper Vecchia kanske inte tillhör sillyn egentligen, det är ju våran spelare under kontrakt, men skönt att vi kan stå pall och inte tar skambud. Jämför med Mjällby som släpper Jeahze till Bajen. Utlåningen av Kebba var nog ett nödvändigt ont och även där bra jobbat att slippa den löneposten säsongen ut. Sen tar vi in en skyttekung från ettan för framtiden, det är en smart investering utan någon större risk. Det finns en röd tråd i vad vi gör. Tycker Ola agerar som en av seriens bästa sportchefer just nu.

Citat från Joint den augusti 24, 2020, 21:57

För inte har väl klubben fått någon sugardaddy? Har Ågerup gjort comeback och köpt lite sköna aktier?

Det var exakt vad han hade gjort, visst. Kanske inte i egen hög person, dock, utan någon brorsa fanns med i bilden och lite så.

Ryktas om att förhoppningarna att Vecchia förlänger nu är goda. Som av en händelse.

Går väl att moralisera detta och tycka det är fel, men ingen (inte ens Skatteverket) kan väl styra hans aktieintressen? Skönt med lite kapital i klubben hur som haver.

Lite delat vad man tycker om Ågerup kanske, men man kan inte glömma att han stod för mycket av den satsningen som gjorde att vi avancerade i seriesystemet även fast det inte bara är att ha resurser, man måste använda resurserna rätt också.. Lika så denna gången förstås, men nu är han bara en av många som köpt aktier och det sker på våra premisser hela vägen, det är ingenting vi står och faller med utan det är ett tillskott. Jag kan inte riktigt se den sensationella vinkeln att en rik person som hejar på Sirius väljer att köpa aktier i klubben när klubben öppnar upp en sån försäljning, det är snarare ett ganska logiskt utfall. Om sen personen ifråga har duster med skatteverket är svårt för oss att styra över, kulorna att lägga på Sirius hade han haft alldeles oavsett.

När UNT skriver att "Ågerup är tillbaka i Sirius" så är det lite eller ganska mycket clickbait.

Efter en stark sommar av Ola börjar det bli dags för förlängningar snart. Utöver startspelare på utgående i Vecchia, Elias, Jalle och Kalle så skulle jag även vilja se oss försöka förlänga redan nu med Acke, Netabay och Ståhl. Vi kan inte ha så många yngre, viktiga spelare på utgående kontrakt, de lagen som är skickliga på att sälja är tidigt ute med förlängningar så att man aldrig riskerar att bli lottlös.

Utgående kontrakt på Thor, Lindberg, Saied och liknande är däremot okej.