Synliga sökvägar i forum – Du är här:ForumVästra Sidan: Sirius FotbollSilly Season 2020
eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Silly Season 2020

Bra breddning av backlinjen som läget är just nu, och grabben har ju bra gener.

 

Bra givet förutsättningarna. Framför allt bra med en mittback som startade samtliga matcher den gångna säsongen. Sen gjorde han två nickmål också. Troligen är det i dagsläget mer kostnadseffektivt att låna in denne 21-årige Hjalle från Bajen än att värva en likvärdig.

Senaste ryktet är Moses till Mjällby. Inte kul om han spelar mot oss. Dock, kontrakt hos IKS fick han inte, och där backar jag Ola till 100%, men som professionell fotbollsspelare tar han väl de jobb som erbjuds.

Lite oroväckande om även han går till Mjällby. De har ju redan tagit in Batanero, Moro och Sabovic m.fl.

Vad får Mjällby alla kulor från? Något är lurt där. Är det kommundoping eller Jimmy Å med kompisar som pumpar in partibidraget i favoritklubben...

Mjällby bygger ett starkt lag, men också ett nytt lag, med den något osejfa Lantz som ny tränare. Kan bli bra, men mycket som är oskrivet där. Håller med om att de inte ser ut som en uppenbar räddningsplanka i dagsläget, men förhoppningsvis behöver vi inga sådana.

Det gäller till viss del alla men särskilt Mjällby har nog ett ganska stort behov att hålla sig friska. Deras bredd är inte bra och defensivt är man ändå bland dom sämsta på pappret. Då man byggt framifrån hittills finns ett stort spann där av möjliga prestationer. Men man har sett förr att det är en klubb som inte ber om ursäkt för sig och får dom en bra start på serien kan det lyfta lite där nere, dom lär inte gå in för att spela 0-0 i alla fall.

Falken gick vidare i cupen men jag ser ingen direkt bättring sen ifjol. Varberg måste vara tydligaste jumbokandidaten på länge. Detta är två lag vi bara ska ha bakom oss i alla lägen. Mycket svårt däremot att ranka KFF, ÖSK, ÖFK. Precis som oss har alla dom lagen frivilligt eller ofrivilligt gjort sig av med äldre spelare och ersatt ganska oerfaret. Jag tror det blir en ganska identisk säsong med fjolåret när det gäller serien i stort.

Läckert att landa Sugita! Är det Sirius andra asiat genom tiderna? Jag kommer bara på Golli Hashempour.

Mindre läckert med Moses till Mjällby, som sagt. De har gjort en tung silly och övertygar redan nu. Men Lantz är jag också skeptisk till.

Det ryktas om att ...

... Offia lånas ut till de onämnbara. Kan komma att presenteras i veckan.

Citat från Joint den mars 9, 2020, 14:43

Läckert att landa Sugita! Är det Sirius andra asiat genom tiderna? Jag kommer bara på Golli Hashempour.

Kommer inte heller på någon annan. Lasse Svensson försökte väl ta hit Iraks asiatiska mästerskapen-guldmålvakt 2008 (under hela Milan Barjaktarevic-debaclet) men tror bara att han tränade ett tag och att det blev kaos. Rabi Noor tror jag han hette.