Synliga sökvägar i forum – Du är här:ForumVästra Sidan: Sirius BandyKvalet 2020
eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Kvalet 2020

Man ska inte skämta om såna här saker.....   Bandy är en utesport! BASTA!!

Vore spännande att få veta dock, eftersom det inte tycks vara ett dåligt skämt.  Blir det inne, så kan jag i lugn och ro planera middag med damen istället dessa dagar.

Bra surr på Sirius Bandys ansiktsbok nu.

"Kvaltabellen efter första omgången. Hur tror du tabellen ser ut efter sex omgångar?"

Jo, glömde att säga att ismaskinerna på Studan inte fungerade som de skulle i torsdags (något med ismaskinens knivar). I torsdags var isen urkass. Kan vara en anledning till att Sirius bokat Relitan ”just in case”.

Förutom ont i huvudet, nacken och halsen så svarar Ted i bandypuls artikel

"Vad säger du om er start på kvalet?

– Det är alldeles för dåligt. Jag har svårt att sätta fingret på vad det är men vi verkar inte ha något självförtroende alls.

Det är ett besvärligt läge ni har satt er i?

– Ja. Det är väl bara att knyta näven i fickan och gå ihop som grupp, ge sig fan på att vinna i princip resten av matcherna. Vi har fortfarande allt i egna händer.

"

Frillesås-Lisch verkar spelas i kväll. Det borde vi ju kunna dra nytta av. En dags mer vila kontra i FBK:s fall bara en dags vila innan Blåsvart kommer och går all in. Jag vill tro att botten är nådd och att vi revanscherar oss på torsdag.

Citat från Joint den mars 3, 2020, 13:08

Jag vill tro att botten är nådd och att vi revanscherar oss på torsdag.

+1 på det!

Dock imponerade Frillesås lite på mig nu i kväll. Det var som en vattenpolo-match, men hallänningarna gillade läget och krigade föredömligt. Hugoh har varit grym i kvalet. Ryssen har verkligen varit en injektion, sen är våra föredettingar duktiga i dessa sammanhang. Vi lyckades ju med bedriften att nolla FBK bägge gångerna i serien, men jag skulle nog säga att det är en helt öppen match nu. Obehagligt.

Tänk om vi kunde haft 10-1 på den allsvenska duon. I stället, 7-10. Katastrof.

2 pinnar i dblmötet nu sen vinst mot falun och laik kan räcka. Väljer att tro på det

Tack, Hydas! Hoppas på denna injektion.