Synliga sökvägar i forum – Du är här:ForumVästra Sidan: Sirius BandyKvalet 2020
eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Kvalet 2020

Sida 1 av 5Nästa

Fan vad nervigt det är ändå. Och trist med meningslösa Laik. Men det ska gå ändå. Det måste gå ändå!

Och går det inte så var det fint att uppleva lagets sista år i högsta... Fan lös det här nu!

Alltså, det lag som kom elva (!) i allsvenskan producerade fler mål än både serietvåan och -trean som får kvala. Det skiljde bara två vinster mellan tvåan och elvan. Lägg därtill att ett jämfört med i fjol försvagat Tellus (som tog blott en handfull poäng i elitserien förra säsongen) typ lekte sig igenom serien. Jag kan inte annat än att tolka det som en historiskt usel allsvensk topp. Det här ska vi ju bara lösa! Gör't!

Jo en helt vanlig match så ska vi vinna mot dessa lag men nu är det kval och då kan det hacka lite.

Det blir kval på Lugnet i år i alla fall och inte ute i Karlsbyheden.

Vägrar ta något för givet. Har gjort det förut och det höll på att gå åt skogen.

Nu ska det jävlar inte hackas något. Jag kastar gubbkepsen och gör en Kniv-Jonas.  Vi vinner med 2-siffrigt mot både Lajjk och Masarna i de första matcherna. Vi är klara efter fyra omgångar av kvalet! Sen tar vi det lite lugnare och spelar av resten av serien!!  PUNKT!

#6 @garligur

Sen när blev ett kval ojinxbart? :O

Ödmjukhet blir mitt ledord. En usel match nu mot LAIK och nervositeten ökar exponentiellt hos killarna i matchen mot Falun.

Kval igen! Känns lite Kjell Höglund :

”Herrejävlar, denna pina, man orkar inte tvätta sig

dricker kallnat kaffe från igår

och ute är det kallt och mörkt och ruggigt och dimma

men man vänjer sig,  man vänjer sig”

Kommer matcherna att spelas i Relitahallen? Jag hörde att den var bokad (skulle bokas) för matcherna

Sida 1 av 5Nästa