Synliga sökvägar i forum – Du är här:ForumVästra Sidan: Sirius BandyNya bandystudan
eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Nya bandystudan

Det var nog väntat att det skulle bli så när de inte påbörjade det arbetet direkt. Jag vidhåller att om det inte finns någon väg tillbaka så bör kravet vara att påbörja det andra alternativet innan man gör åtgärderna på Studan. Det alternativet kommer annars dröja och ev. aldrig ens bli av.

Fråga är också vad det alternativet innebär med en "satsning på sikt på en inomhusarena där det går att spela elitbandy". En ombyggnad av Relitahallen ger ju inte fler isytor och den ligger ju inte på Studan heller. Om det inte innebär tak över isen på Studan så innebär det att epoken elitbandy på Studan är över.

Den större ombyggnaden hade enligt artikeln kostat över 100 miljoner (jag har hört att de pratat om 150 miljoner). Det låter orimligt i mina öron men är ju ett bra argument för att inte göra densamma. Att man måste flytta de nya rören visste man ju redan innan de lades så det är ju inget argument i sig.

 

 

Mjo, det kändes ju väntat även sedan det blev klart att SM-finalen fortlöper på Studan. Etapp II hade ju sinkadusat finalarenan, enligt planerna då.

Förstår inte att man inte, från bandyklubbens håll, slåss hårdare för Studan! Detta attraktiva område i Uppsala blir ju annars föremål för annat, det har nu bl.a. diskuterats om att bygga en skola där i stället. Om dragplåstret på arenan vill vara någon annanstans (?) så är det klart att det blir halvmesyr av det hela. Det borde vara dags att värdesätta Studans IP:s bandybanor med tillhörande arena och göra det bästa av situationen. Bandyarenan blir ju bara sämre och sämre nu när man håller på så här. Knappast värdigt! Är ombyggd Relitahall Sirius framtidssikte? Huvva.

Kan tyckas futtigt att brusa upp av detta i pandemitider när man inte ens får gå på live-bandy, men det gör jag ju. Jag vill se ett förtydligande på klubbens hemsida innan jag säger upp medlemskap (som jag för övrigt fortfarande ”väntar” på). Hur tänker ni? Vad är klubbens arenautsikter?

Så. Vad händer på ”nya” (nedmonterade…) bandy-Studan? Ser inte tillstymmelse till läktarbygge på västra sidan eller något.

Citat från Joint den september 1, 2021, 08:15

Så. Vad händer på ”nya” (nedmonterade…) bandy-Studan? Ser inte tillstymmelse till läktarbygge på västra sidan eller något.

Ska det bli en sådan läktare? I utredningen och det nya etapp2 förslaget så är det lite förbättringar på huvudläktaren och lite ommålning som ska göras. Det står visserligen som steg 1 men något steg 2 vet jag inte om det finns klart.

https://www.uppsala.se/contentassets/fa8256bd4c69456791a4bd6d6318ddaf/6.--arena-for-elitbandy-etapp-2.pdf

Diverse ommålningar osv har gjorts

 

Ja, ny läktare är skrotat sedan länge. Däremot vill klubben bygga ut huvudläktaren tillfälligt för att få ta in mer folk under covid. Fråga mig inte hur...

Jag uppfattade det som att de bara ska försöka dela upp huvudläktaren i olika sektioner, inte att de ska bygga till. Men jag vet inte riktigt hur de har tänkt. Känns ju som att platsen på västra sidan av planen har försvunnit. Där tror jag att de får svårt att få upp läktare.

Jag hörde igår att tanken är att dela upp huvudläktaren i två delar där ingen ska kunna gå emellan och respektive del har en egen entré.

Ex delen mot fotbollen blir VIP och årskort samt tillgång till bandytorget med alla de delarna. Där gäller ingång från ån. Max 600 åskådare vilket motsvarar det antal säsongskorts som kommer säljas/delas ut.

Läktardelen mot bana två har ingång vid bana två (BoIS kansli) och har egna kiosker och egna toaletter.

 

Det låter ju som en utomordentlig lösning. Hoppas att de får igenom den och att de på så sätt kan få ta in 1200. Det är ju betydligt roligare än bara 600.

Så länge jag får träffa mina kära vänner i Västra är jag mer än nöjd 🤩.