Synliga sökvägar i forum – Du är här:ForumVästra Sidan: Sirius BandyNya bandystudan
eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Nya bandystudan

Sida 1 av 3Nästa

På förekommen anledning eller hur jag nu ska uttrycka det.

Etapp 2 i ombyggnaden av bandystudan är pågång men ännu är inget beslutat. Det finns ett utkast sedan tidigare men det är inget som sagt var är beslutat.

Kommunen har i dagarna bjudit in till dialog med bandyn för att diskutera framtiden för studenternas

Det vore trevligt med en läktare till. Lite avslagen känsla att inte se träläktaren på andra sidan.

Varför är man inte förvånad att kommunen krånglar kring en arena för sport. Tröttsamt. Hoppas arenaprocessen kan fortlöpa som planerat snart. Bandy-Studan är utav renoveringsbehov och det vore häftigt med en någorlunda modern utomhus-bandyarena. Det saknas motstycke i bandy-världen eller i alla fall -Sverige, va?

Citat från Jocke den mars 2, 2020, 10:18

På förekommen anledning eller hur jag nu ska uttrycka det.

Etapp 2 i ombyggnaden av bandystudan är pågång men ännu är inget beslutat. Det finns ett utkast sedan tidigare men det är inget som sagt var är beslutat.

Kommunen har i dagarna bjudit in till dialog med bandyn för att diskutera framtiden för studenternas

Finns detta utkast i form av visionsskisser/illustrationer eller?

Det ursprungliga förslaget kring etapp 2 innebar att nuvarande läktare skulle rivas och att bandyplanen skulle flyttas (å ligga i linje med bana 2). Där fanns också med en nya läktare mot åsen och den nya vägen.

Själv skulle jag vilja att man gör så (dvs river och flyttar) och gör liknande läktare som för fotbollens ståplats (de fina träläktarna)

Citat från johann den mars 2, 2020, 13:47
Citat från Jocke den mars 2, 2020, 10:18

På förekommen anledning eller hur jag nu ska uttrycka det.

Etapp 2 i ombyggnaden av bandystudan är pågång men ännu är inget beslutat. Det finns ett utkast sedan tidigare men det är inget som sagt var är beslutat.

Kommunen har i dagarna bjudit in till dialog med bandyn för att diskutera framtiden för studenternas

Finns detta utkast i form av visionsskisser/illustrationer eller?

Ja

https://www.uppsala.se/contentassets/288e05d463fa4920990caf0939c5ac13/14.--arena-for-elitbandy.pdf

 

Tack! Intressant att man inte kommer kunna spela finalen på Studan under bygget av etapp 2...

Enligt etapp 2 förslaget från 2018 kanske det är så men nu kommer det även förslag på att inte göra något annat än att gjuta om plattan (och sedan i förlängningen göra en arena/eller liknande på annan plats).

Låter som en budgetvariant av Studan med svårkonkretiserade våta drömmar om en matchhall som ska hålla klubbarna på mattan samtidigt som Studan fortsätter vara usel rent logistiskt?

Så tolkar jag det också och så kommer det ett val emellan och så är alla löften borta och så kommer nya

Det är lite därför som jag gärna ser att man faktiskt gör "klart" bandystudan enligt etapp 2 förslaget eller åtminstone enligt grundtankarna i den etappen.

Låter som att etapp II slopas och att IK Sirius Bandyklubb gillar't? Jag gillar det inte.

https://unt.se/nyheter/artikel/utbyggnadsplan-for-studenternas-skrotas/4r1w4z1l

Sida 1 av 3Nästa