eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Vetlanda-Sirius 13 december 19:00

Luciamatch mot Vetlanda. Hoppas vi kan följa upp spelet mot Bollnäs och styra matchen även mot Vetlanda.

Äntligen gör vi en massa mål.

Tyvärr saknades tydligt våra hemmavarande försvarare.

Släppa in 10 är inte bra nånstans.

Vetlanda hade drygt 3 mål i snitt på 10 matcher....  Men nu blev det öppna dörrar. Hur är det möjligt????

Hoppas man kan snacka ihop sig under speluppehållet för den här virriga defensiven håller inte.

Uppförsbacke. Det viktiga framgent att få spelarna att tänka positivt och tro på sig själva. Jag skulle vara supernöjd, beaktat resultaten hittills, om vi lyckas spela till oss en 10:e plats.

Sirius Hej!

För mig är det en gåta att det går som det går. Behållit i princip hela truppen ( i alla fall alla vi önskade) från succén förra året, kryddat med en kanontalang, en mycket etablerad elitseriespelare samt en landslagsstjärna. Och nu ligger vi sist och det beror inte enligt mig att vi haft stolpe ut.

Har kollat highligths och tittat på var baklängesmålen kommer ifrån.

Två hörnor, två runt yttre försvarare med efterföljande inspel.

Övriga SEX mål kommer från spel i mitten av försvaret eller lös boll framför mål som vi inte får bort.

Analys från mig är att det glappar mellan försvar och mittfält. Vi tappade vår bästa defensive mitt i Daniel Bäck-Nirs. Tydligen har vi inte nån som klarar det som han gjorde så bra förra året. Alla går ju framåt, halvor, mittfältare och anfallare. Vem kan ta över hans roll och bli den där lite tråkige men ack så nyttige defensive. Skulle behövas en ny Hellqvist.