eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Sirius - Djurgården [2020-06-14 kl 12.00]

Allsvensk premiär 2020!

Jävligt speciella tider nu, men man får försöka gilla läget. Läget i laget är bra iaf. Bättre skadeläge än på många år egentligen, även om vi har några lättare skador och mysteriet Sam som oroar lite.

Jag skulle nog vilja se följande XI just nu:

--------------- Lukas --------------

Kalle -- Tim  - Jalle - Hjalle -- Acke

---------- Hellboy - Elias ----------

---- Mo ----------------- Steffo ----

--------------- Igbo' ---------------

Trist att det blir premiär på nya arenan utan publik 😢Vilka är på skadelistan?

Om ingen skadar sig nu är alla disponibla till premiären utom Sam och André, som dock börjar gå för fullt om två veckor.

Ser gärna ungefär samma startelva som Joint. Kanske Kebba in i stället för Ekdal och Sugita för Mo, men känner inte riktigt att det här är ett lag som jag har koll på just nu.

Tycker vi ska ska ta tillvara på Sugita om det står och väger vem som är bäst, passa på att hålla andra lite fräscha till hösten om han lämnar snart.

Vill inte se att vi bjuder på något i den här matchen, hellre att vi är tråkiga än öppnar upp oss. Sen hoppas jag se Persson, Netabay och Shabani få chansen, om inte direkt så i någon av dom första omgångarna.

Den planerade elvan fungerade bra, oavsett vad man tycker om Saeid där framme skapade han och borde gjort mål. Även Kalle och Elias kunde och borde målat i första. Hellborg och Elias oväntat dominanta på mitten. Sen tröttnade vi i andra samtidigt som DIF ändå börjar bjuda till i närkampsspelet. Då blir vi jävligt tunna med vad det känns en medellängd på 1.70 på spelarna som ska skapa. Här skulle Rydström satt in lite tyngd framåt i Igbo eller haft en Ståhl(var inte med, jag vet) att slänga in på kanten. Bytena imponerar inte direkt, dom första kom alldeles för sent när vi redan hade varit trötta i en kvart och dom sista när anfallarna får komma in är när matchen redan är körd.

Shabani såg i varje fall väldigt intressant ut och lär ligga närmare att starta en match än vad jag trodde på förhand. Netabay försökte men måste nog skala ned antalet bolltoucher med tiden om det ska bli effektivt.

Bra spel – dåligt resultat.

Oroväckande dilemma att våra avslut är så pass dåliga. Därför behövs nog Kennedy i nästa match, som ändå är en erkänt bra avslutare när han är i form och det börjar han väl sakteliga närma sig... Bakåt tyckte jag tyvärr inte klippan Jalle gick att känna igen. Kanske läge att skifta med Kebba där. Håller för övrigt med om Shabbe. Utav det jag sett på träningar är han bra på små ytor och har bästa "serven" i laget. Dessvärre blandade ju och gav den irrationelle Suggi.