eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Sirius-Broberg lördag 30 januari 15:00

Sida 1 av 2Nästa

Jag har noterat att vi mötte Broberg för första gången 1933 (åtminstone i seriesammanhang).

27 ggr har vi mött dem i Elitserien (sedan 07/08). 106-112 i målskillnad och vi har tagit 22 poäng (9 vunna; 4 oavgjorda och 14 förluster). De senaste sju är dock helt jämna poängmässigt och några få mål skiljer till vår fördel.

Med det sagt så blir det en jämn match och det ser väl ut att bli kallt å härligt bandyväder.

 

 

 

 

Det blir som sagt tufft men jag måste bara tro på vinst! 5-4.

Glöm inte att köpa stödbiljett!

Sirius Hej!

Bra resultat idag med torsk för Bollnäs o Vetlanda. Hoppas verkligen laget är på tårna, man har ju en galen längtan efter Blåsvart närvaro i slutspelet. Stödbiljetter inhandlade såklart.

Viktig match. Ger ett tabellskutt vid vinst.

Fortsätt på den inslagna linjen från Tellus-matcherna så ordnar det sig.

Vinst med två bollar.

Kämpa på svart och blå!!

Nä men detta var ju väldans trevligt 🤩 💙🖤

Äckligt disciplinerat

Såg matchen igen och visst ser man en viss skillnad i taktiken? Mer cyniskt spel nu när man har ledningen. Man vänder hem (som  en del ogillar) när man bedömer att det är för få i anfall eller när motståndaren har många spelare bakåt. Så länge man själva har boll kan inte motståndare göra mål och när läge uppkommer anfaller man med flera samtidigt. Kanske inte så jätteroligt att se på alla gånger men ger det poäng så ....

Jag tycket att man får vända hem samtidigt som man gör 8-9 mål framåt. Eller?

Citat från Gabbe den januari 31, 2021, 10:37

Jag tycket att man får vända hem samtidigt som man gör 8-9 mål framåt. Eller?

Håller med!

Så länge vi vinner är jag nöjd 😁!

Sida 1 av 2Nästa