Synliga sökvägar i forum – Du är här:ForumVästra Sidan: Sirius BandyKvartsfinaler P19 2022/23
eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Kvartsfinaler P19 2022/23

Sida 1 av 2Nästa

För er som ännu inte tröttnat på bandyn för säsongen så kommer det att spelas kvartsfinal för P19 under veckan. Det är inte helt klart med tid men troligtvis torsdag kl 19:00 i Recoverhallen och sedan söndag kl 15:00 i Edsbyn.

Sirius P19 slutar på en fin femteplats i serien och igår valde 1-4 sina motståndare. I likhet med a-laget kommer Sirius få möta seriesuveränen (som i detta fall är Edsbyn).  Två riktigt tuffa matcher väntas. Kan de bara tro på att de kan rubba Edsbyns så kan det blir riktigt roligt.

Det har nog aldrig varit en sådan jämn serie som i år kan jag lägga till.

https://bandygrytan.se/#/competitions/2022/11921/

Det måste ses.(om det blir torsdag).

Jag tänkte kolla matchen. Colin hoppas att VS kommer 😎.

Om det, mot förmodan, är någon som inte har möjlighet att ta sig till Gränby och Recoverhallen så kommer det även att vara möjligt att följa matchen på Bandyplay

https://www.bandyplay.se/livestream/s-ik-sirius-p19-edsbyns-if-p19-2gliqh

Det är "bara" bild dvs utan kommentator. Vill ni ha människor som kommenterar och drar långa anekdoter om allt och inget så får ni ställa er på läktaren.

 

Storartat krigat P-19 och grattis till segern mot seriesuveränen Edsbyn! Allt att vinna i returen!

Sirius Hej!

Ja det går inte annat än att vara stolt över den insatsen. Riktiga hjältar enligt mig (men jag är ju också partiskt såsom tränare). Returen  är på söndag och då uppe i Edsbyn. Vi får se om juniorerna orkar ladda om att göra en minst lika bra match där.

Oj så oerhört nära och vilka krigare de är i P19. Eftersom UEFA regeln med bortamålsfördel är borta så var vi inte klara efter full tid i matchen. Det blev en mållös förlängning (2x10 min) och det hela avgjordes på straffar.

Tung förlust för de killarna som gjorde sin sista juniormatch men jag ska säga att den insats de gör är något som de kan vara stolta över. De visade stort hjärta.

Väldigt stort! Även du Jocke och alla övriga ledare runt laget ska ha en stor eloge för era insatser!

Sirius Hej!

Jag såg hemma matchen mot byn och blev väldigt imponerad av försvars arbetet.Hoppas vi kan fylla på A-laget med någon spelare.Och av dom 9 insläppta målen var väl  1 straff  1 frislag och 6 hörnor tror jag.

Ja det stämmer och de är väldigt bra bandyspelare som behöver tas omhand så att de fortsätter. Flera av dem kommer fortsätta utvecklas flera år framåt men de behöver ha någonstans att ta vägen.

Sida 1 av 2Nästa