Synliga sökvägar i forum – Du är här:ForumVästra Sidan: Sirius BandyKvartsfinaler 2022/23
eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Kvartsfinaler 2022/23

Minst tre kvartsfinaler blir det 20,  22 och 24 februari. Det kan bli matcher 27 februari och 1 mars också

Kan vi slå 4 103 åskådare i hemmamatchen 22 februari?

Det är ju så j-la härligt med mycket folk på bandy.

 

Villa borta idag!

Jag föreslår: Kriga och vinn!

Ha roligt. Kämpa och överraska.

såg ej matchen men hörde på radiosporten och läste unt direkt och vi skapade många chanser.Hoppas vi kan stå upp minst lika bra på onsdag.

Lite surt men vi måste ju ta vara på chanserna. Tufft med grovt matchstraff på Jimmy, visst sätter han åt onödigt hårt men tycker Edlund har bromsat in så en 10:a kunde ha räckt. Vi är ju ändå med målmässigt i drygt 80 minuter så bara att ladda batterierna. Alla till Studan!

De gör ju en kanonmatch och Anton är så j-a bra! Det står 3-2 med tio minuter kvar. Att det rinner iväg på slutet beror ju på att vi går för en kvittering. Vi hade chanser i andra och även en boll i ribban. Det är slutspel så då behöver man chansa lite ibland.

Grov utvisning vet jag inte om jag håller med om. Man kanske ska titta på den igen eller vänta in domarens bedömning i protokollet.

Ny match imorgon på Studan! Kriga!!!!

... å så blir vi fler än 2 739 åskådare som Villa hade .

 

 

Resorna till Västergötland är dryga speciellt hemfärden. Hemma först kl 3 på natten. Jag är stolt över vad mitt kära IKS presterade i Lisch. Vi skakade superlaget en bra bit in i 2:a halvlek. Första 45 min var det bästa jag sett denna säsong. Fantastisk bra defensiv med en storspelande Anton. Offensiven var också den imponerande där vi hotade Villa i nästan varje anfall. Såg inte upprinnelsen till matchstraffet på Jimmy men kan säga att både ledare och spelare såg minst sagt förvånade ut över domen. En 10:a men definitivt inte mer. Visst, lite banalt är det att skylla på domarna men deras nivå var inte godkänd. Våra vackra blev avblåsta för offside vid två frilägessituationer som inte var offside när matchen stod och vägde. Men, men domaren dömer ju.
Villas klack är ju bara usel beaktat det superlag de sjunger för. Trumma och ”Ullaredsnivå” på ramsor. Plastklappor och hockifiering gör en illamående 🤢.

Hoppas att Uppsalapubliken sluter upp på onsdag och att VS visar hur en klack ska vara. Sirius Hej!

 

Det är bara att ha kul och spela bandy idag. Ingenting att förlora!

Tack för säsongen Sirius Bandy.

Ni började lite hackigt men sen blev det fart och fläkt.

Finns höjdpunkter under säsongen som kommer bevaras i minnet lång tid.

Ses i höst igen!