Synliga sökvägar i forum – Du är här:ForumVästra Sidan: Sirius BandyJuniorerna
eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Juniorerna

FöregåendeSida 2 av 2

Allting handlar väl om orsak/förklaring/motivering till varför de spelar i UNIK. Är det på en tydlig tillväxt och "vi vill att du ska vara med och kriga om en plats i Sirius" och "vi ser dig och har en plan för din utveckling"

eller "du får inte plats nu men fortsätt gärna spela så kanske vi kan" osv

Jag har på känn att vi borde ha kunnat hanterar den biten bättre. Allsvenskan skulle kunna vara en fantastisk språngbräda för många men då måste de känna att de får chansen. Jag är övertygad om att det finns spelare i Uppsala för ett till allsvenskt lag men vi måste få dem att fortsätta spela och vilja utvecklas.

 

 

 

Vem plockar in Ljusdals 17-åring Noa Djäkner först? Byn? Bollnäs? Broberg? Supertalangen gjorde 54p på 10 matcher i JES och 22p på 7 matcher i SJES. Poängkung i bägge serierna. I dagens kvart blev det en handfull mål också. Ljusdal krossade för övrigt Motala, som vi åkte ut mot i åttondelen, med 13-0. Djäkner stod även för 23p i AS, näst flest mål i hela LBK. Talang!

En intressant spelare men jag tror han stannar i Ljusdal och Misha Sveshnikov något år. Han är med säkert en av de nyckelspelare som Ljusdal långsiktigt bygger sin återkomst till Elitserien på. Ljusdal har knutit flera mycket unga spelare till a-laget med kontrakt osv.

För något år sedan hade de något som kallades Team 2020.

Vår ”starke Arvid” gör fyra baljor mot Finland i U17-VM. Stolt man blir ju 💙🖤!

U-17 gick alltså obesegrade genom och vann den s.k. TIC-cupen i Gurkstan. Grattis! Colin Dahlberg har öst in mål. Sedan har vi Axel Tapper (Arvids lillebrorsa?) som också ser intressant ut. Även Andreas äldsta pojke d.v.s. Emil Eskhult var med såg jag. Det efternamnet inger respekt och hopp. Vad kan det bli av dessa killar tro?

För att vara noga så var det P16 som vann cupen men det är så att de killarna och de som är födda året innan (2004) utgör Sirius P17.

Vårat P19 var också på plats och spelad jämnt med både Nässjö och Falun. Vi hade lite mer problem med Västerås. Här ska jag lägga till att Sirius P19 till stora delar är året yngre än de flesta andra lag.

Det kan bli intressanta serier både P17 och P19.

Jag har bra insyn i juniorerna så jag kan hålla denna tråd uppdaterad under åren som kommer

Strålande Jocke! Roligt att följa junisarna. Att de flesta är 1 år yngre och ändå gör så bra ifrån sig är ju hur kul som helst.

Colins pappa är ju ingen mindre än Tobias Dahlberg som har en handfull säsonger i Blåsvart och även en sejour som assisterande tränare i A-laget, bandyfostrad i Villa. Finns en son därtill i juniorerna, Jack. Alltid kul med alla dessa arvtagare som ploppar upp i bandyn. Hoppas på några nya genombrott. Tuff konkurrens framåt i A-laget och samtidigt tuffare att komma in som defensiv junis. Mårtensson jr ska tydligen vara grymt ambitiös och spås en lysande framtid av lagkamrater jag surrat med. Ser fram emot att läsa lite Jocke-rapporter om kommande påläggskalvar.

FöregåendeSida 2 av 2