eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

IK Sirius - Västerås SK lördag 19 november 15:00

Arosderby. Vi har mött VSK 75 gånger i seriesammanhang sedan 1931 (maratontabellen). Det har varit 28 matcher under den tid det varit Elitserien (sedan 2007/08).

Om vi tittar bakåt så tycker jag att 14-5 vinsten 1969/70 ändå står ut eller varför inte 9-2 vinsten hemma 1991/92. Förra säsongen vann vi hemma med 4-1 och förlorade borta med 3-4.

Jag tror på storpublik 2 500 åskådare och 5-5 i resultat

Jaha ja.... själv avskyr jag lördagsbandy vid den tiden, för då håller jag mig hemma och ser collegeboll.... vilket uppenbarligen var rätt val.  Nu räknade jag ju med en klar torsk, men det är alltså bara Gripen som gjort färre mål än vad vi fått till. Och då har vi ändå mött seriejumbon! Va fan var det för fel på det gamla spelsystemet????? (Fast det ska sägas, att jag försvarade ju Berglunds bandy också, så vem fan är jag att klaga....)

Citat från garligur den november 19, 2022, 22:21

Jaha ja.... själv avskyr jag lördagsbandy vid den tiden, för då håller jag mig hemma och ser collegeboll.... vilket uppenbarligen var rätt val.  Nu räknade jag ju med en klar torsk, men det är alltså bara Gripen som gjort färre mål än vad vi fått till. Och då har vi ändå mött seriejumbon! Va fan var det för fel på det gamla spelsystemet????? (Fast det ska sägas, att jag försvarade ju Berglunds bandy också, så vem fan är jag att klaga....)

Medgångs supporter!