Synliga sökvägar i forum – Du är här:ForumVästra Sidan: Sirius BandyFråga klubbchef
eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Fråga klubbchef

FöregåendeSida 2 av 2

Till 1830

Delta i ett möte på Google Meet genom att klicka på den här länken: https://meet.google.com/vve-syqb-peo

Eller öppna Meet och ange den här koden: vve-syqb-peo

Är det OK att delta även om man inte ställer frågor?

Självklart! Det är öppet för alla intresserade.

Och så fick jag förhinder såklart. Är det någon som kan dra en summering av mötet?

Ser även jag fram mot en summering. Försökte ansluta via länken 18.30 igår men kom inte in.

Mycket informativt och trevligt informellt möte! Fantastiskt att vi supportrar får möjlighet att prata med klubbchefen. Jimmy berättade om situationen kring Esas avgång. Redan förra säsongen fanns problem mellan spelare (dock inte alla ska sägas) och Esa och enligt Jimmy har man från båda parter försökt förbättra relationen men det har tydligen inte fungerat bra. Det har varit ett tufft beslut som Jimmy & Co fick ta och jag tycker, för klubbens skull, att det var det enda rätta. Tuffast har det varit (och är?) för Teemu som kommit i kläm.

Vidare berättade Jimmy om ekonomin som är tuff men under kontroll. Vad gäller tränarlöner verkar det som det blir typ ± 0 vilket jag tolkar som att Olle, Andreas och Viktor tar sig ann tränarrollen utan någon större ekonomisk kompensation. De visar verkligen stort Siriushjärta! Lite tråkig var det att höra att man tappat några sponsorer men man jobbar för att ordna detta.

Jag är ju en motgångssupporter så jag är kvar och ställer upp med det jag kan hjälpa till med. Stort att tränarduon ställer upp för det är inte en helt lätt uppgift att ta hand om.

Tack Nyllet för info. Är ju mest oroad för nästa säsong, vem tränar då och vilka spelare stannar. Förstår att det skurit sig men har alltid hållit Esa otroligt högt och ser honom som den vassaste tränare vi haft under de drygt 40 år jag följt Sirius. Hoppas Olle, Andreas o Viktor kan ta denna säsong i land på bästa möjliga sätt.

FöregåendeSida 2 av 2