Synliga sökvägar i forum – Du är här:ForumVästra Sidan: Sirius BandyBandymålvakter
eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Bandymålvakter

Jag plockar upp denna tråd från förra forumet (http://forum.vastrasidan.se/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?78924 )

Det var en artikel om Erik Persson i Bandypuls och jag tänkte på detta med Linkans betydelse för dagens Sirius

- Ja, Fredrik Lindqvist hjälpte mig och man började tänka själv på vad är jag för typ av målvakt, vad behöver jag jobba med mer, och hitta sin identitet. Så det var nyttiga två säsonger i Sirius även om det inte blev som man tänkt sig med speltiden.

Så efter fyra raka säsonger med bristande eller ingen speltid, valde han att flytta hem till Edsbyn - men skriva på för ekonomiskt krisande Bollnäs.

- Jag åkte hem i stort sett varje helg från Uppsala, så efter två år kände jag att det... det tog på energin. Så det blev Bollnäs, även om jag skulle ha kunnat tänka mig att spela kvar i Sirius, för det var en bra omgivning där, säger Erik Persson  "

 

Sedan tycker jag att det är för lite skägg på dagens målvakter

Fredrik Lindqvists framgångar som målvaktstränare förtjänar mer uppmärksamhet. Säleby har pratat mycket positivt om Linkan i några podcasts. Tittar man sedan på hans "track-record" är det imponerande. Kimmo blev landslagsmålvakt och rankas mycket högt. Kjellson blev också landslagsmålis. Sen har vi ju då Erik och framförallt vår egen bjässe i målet Anton som bara blir bättre för varje match.

Angående skägg undrar jag om Börje A hade fått plats med sitt under gallret.

Tycker han ska fortsätta att få oförtjänt lite uppmärksamhet så att inget vidrigt storlag får för sig att försöka värva honom.

OK 🤫

Vi håller berömmet internt. Men hyllas bör han.

Det går sisådär med Brukarns förslag om lite extern uppmärksamhet för Anton. Han börjar blomma ut till den stormålvakt som vi nog alla trott och hoppats på att han ska bli. Det roliga är väl också att sålänge vi är och krigar om semifinalplatser så är det väl inget annat lag som lockar mer. 4 000 personer på läktaren är det väl bara Bajen som kan matcha de senaste åren.

Läs Brindholms matchrapporter från kvartsfinalerna på bandybyn.se. Han öser beröm över Anton.

Jag har genom åren varit måttligt intresserad av landslagsbandy men Anton gör att jag följer med ökat intresse. Det känns verkligen roligt att han var med under VM och att gjorde det väldigt bra dessutom. Grattis Anton!

 

 

Sen att både Kjellsson och Kimmo Kyllönen var med stärker bara hur bra Linkan varit att utveckla målvakter