Synliga sökvägar i forum – Du är här:ForumVästra Sidan: Sirius FotbollAllsvenskan 2020
eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Allsvenskan 2020

Ja, man undrar ju när och om den ska dra igång. Fem alternativ för vad som ska hända med allsvenskan framöver enligt artikel i SvD: 1) Spela med publik (om möjligt). 2) Spela utan publik – åtminstone till en början. 3) Gå över till höst-vår. 4) Genomför säsongen som enkelserie. 5) Ställ in säsongen.

Att alternativ 1) är bäst är självklart, men finns stor risk för att det blir omöjligt. Jag hoppas isåfall på 2). Måste väl vara bättre att spela utan publik än inte alls.

Alternativ 3) är i alla fall sämst. Och dessutom korkat. Kan ju lika gärna bli en andravåg så att man måste ställa in spelet i höst igen.

Jag ser alternativ 2 som troligast.

Om man spelar utan publik och trycker hårt på att alla som tittar ska swisha en symbolisk biljettsumma så borde man kunna gå runt ändå.

Hoppas man sträcker det så långt som möjligt för 1) men det blir nog 2). Bara matcherna går igång så tror jag resten ordnar sig, med förskottsbetalningar av TV-pengar och så. I Bundesliga har man tagit av nästa års TV-pengar, det borde man kunna göra i höst om det krisar. Det blir lite bra good will for Dplay som kommer sälja en massa abonnemang om man bara kan streama matcherna ett tag.

Men vi kan ju hoppas att det gäller 2 hemmamatcher snarare än 5! Mycket stor skillnad.

Gjorde en Fantasy-liga vid namn Västra Sidan så här i grevens tid. Länk: https://fantasy.allsvenskan.se/leagues/5146/standings/c