Synliga sökvägar i forum – Du är här:ForumVästra Sidan: Sirius FotbollAllsvenska premiären 2020
eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Allsvenska premiären 2020

Sida 1 av 2Nästa

Hej!

Det är jag som driver instagramkontot @Siriusfamiljen. För några veckor sedan pratade jag med några andra supportrar och föreslog ett ”klädtifo” på premiären där alla på kortsidorna har svart tröja eller jacka medan långsidorna har blått.

Vi kom fram till att det kanske blir svårt att få alla att ha blått på långsidorna men att svart bör gå då många har svart jacka exempelvis. Vad tror ni om det? Personligen tycker jag det vore asgrymt med en helt svart klack när arenan invigs.

Jag kommer att bli svart kläd!

Citat från ErikWW den februari 26, 2020, 8:06 f m

Hej!

Det är jag som drivet instagramkontot @Siriusfamiljen. För några veckor sedan pratade jag med Vännerna Uppsala och föreslog ett ”klädtifo” på premiären där alla i kortsidorna har svart tröja eller jacka medan långsidorna har blått.

Vi kom fram till att det kanske blir svårt att få alla att ha blått på långsidorna men att svart bör gå då många har svart jacka t. Ex. Dessutom skulle det vara till fördel för Vännerna själva på något sätt. Vad tror ni om det? Personligen tycker jag det vore asgrymt med en helt svart klack när arenan invigs

Vill bara säga grymt jobbat med instagramkontot!

 

Citat från Kniv-Jonas den februari 26, 2020, 09:23
Citat från ErikWW den februari 26, 2020, 8:06 f m

Hej!

Det är jag som driver instagramkontot @Siriusfamiljen. För några veckor sedan pratade jag med några andra supportrar  och föreslog ett ”klädtifo” på premiären där alla på kortsidorna har svart tröja eller jacka medan långsidorna har blått.

Vi kom fram till att det kanske blir svårt att få alla att ha blått på långsidorna men att svart bör gå då många har svart jacka exempelvis. Vad tror ni om det? Personligen tycker jag det vore asgrymt med en helt svart klack när arenan invigs

Vill bara säga grymt jobbat med instagramkontot!

 

Tack så jättemycket!

Jag tror inte att klädkod ger någon större effekt som "tifo" betraktat här, då redan det största tifot i Sirius-väg planeras. Gott så.

Annars hade ju Djurgården ett fyndigt regnponcho-tifo för några år sedan som formade "HATA AIK" under en hel halvlek. Lite lättare att lösa utdelning av riktad klädsel så, en annan har ju inte insta t.ex.

För övrigt kanske man kan tänka sig att klubben eller kommunen är gentila och trycker upp en unik tischa som fås i entrén dagen till ära då arenan ska invigas.

Visst är det ju förstås visuellt snyggt om folk kan tänka sig lite för vad de tar på sig en matchdag. I bästa av världar går färgtemat i klubbens färger, men det värsta är ju när folk i klacken råkar matcha motståndaren. Skrikiga färger är inte heller så schysst. Mardrömsexempel: en som klär sig i en orange tröja och ställer sig i hemmaklacken när Sirius möter AFC Plast.

Förstår hur du tänker, tycker dock värt ett försök.

Vi skulle ju kunna prata med klubben och fråga om de skulle kunna lägga till typ 60-100 kronor på vardera biljett för att finansiera tröjor.

Citat från Joint den februari 26, 2020, 11:52

Jag tror inte att klädkod ger någon större effekt som "tifo" betraktat här, då redan det största tifot i Sirius-väg planeras. Gott så.

Annars hade ju Djurgården ett fyndigt regnponcho-tifo för några år sedan som formade "HATA AIK" under en hel halvlek. Lite lättare att lösa utdelning av riktad klädsel så, en annan har ju inte insta t.ex.

För övrigt kanske man kan tänka sig att klubben eller kommunen är gentila och trycker upp en unik tischa som fås i entrén dagen till ära då arenan ska invigas.

Visst är det ju förstås visuellt snyggt om folk kan tänka sig lite för vad de tar på sig en matchdag. I bästa av världar går färgtemat i klubbens färger, men det värsta är ju när folk i klacken råkar matcha motståndaren. Skrikiga färger är inte heller så schysst. Mardrömsexempel: en som klär sig i en orange tröja och ställer sig i hemmaklacken när Sirius möter AFC Plast.

Hade orange jacka och blå braller mot Bollnäs en gång. Gör jag inte om! :')

Citat från hannibal den februari 26, 2020, 13:17
Citat från Joint den februari 26, 2020, 11:52

Jag tror inte att klädkod ger någon större effekt som "tifo" betraktat här, då redan det största tifot i Sirius-väg planeras. Gott så.

Annars hade ju Djurgården ett fyndigt regnponcho-tifo för några år sedan som formade "HATA AIK" under en hel halvlek. Lite lättare att lösa utdelning av riktad klädsel så, en annan har ju inte insta t.ex.

För övrigt kanske man kan tänka sig att klubben eller kommunen är gentila och trycker upp en unik tischa som fås i entrén dagen till ära då arenan ska invigas.

Visst är det ju förstås visuellt snyggt om folk kan tänka sig lite för vad de tar på sig en matchdag. I bästa av världar går färgtemat i klubbens färger, men det värsta är ju när folk i klacken råkar matcha motståndaren. Skrikiga färger är inte heller så schysst. Mardrömsexempel: en som klär sig i en orange tröja och ställer sig i hemmaklacken när Sirius möter AFC Plast.

Hade orange jacka och blå braller mot Bollnäs en gång. Gör jag inte om! :')

😂

Nu kom jag på att jag saknar en "lajk"-funktion här. Ping @vssadmin

Det är ju en väldigt enkel grej att pröva, och framförallt helt riskfri även om den inte skulle fungera – det är ju ingen som skulle notera om det inte blir lyckat. Så jag är positiv!

Jag kan också ha svart på mig om jag kommer ihåg. Diggar fö också SIRIUSFAMILJEN! Bra initiativ!

 

Sida 1 av 2Nästa