Synliga sökvägar i forum – Du är här:ForumVästra Sidan: Sirius BandyAllmänt bandysnack
eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Allmänt bandysnack

De tre kastas inte ut enligt artikel i Bandypuls

"Samtidigt nekades tre allsvenska klubbar (Tillberga, Unik och Kungälv) elitlicens. Men det innebär inte att trion kastas ur allsvenskan.

– För deras del hade de inte fått kvala (till elitserien) om de hade kommit så långt sportsligt. Vi har den här dialogen med allsvenska klubbar i samma syfte, att ha en god ekonomi i bandy-Sverige. Där har de här tre föreningarna en bit kvar att vandra, säger Göran Ersmarker."

Man kallar den ”dallasdragningen”, ni vet den Jerker gjorde mot Broberg  (drar klubban bakom och intill kroppen). Om jag minns rätt (naturligtvis 😉 ) kallades denna klubbföring för ”Askisdragningen”, åtminstone i Uppsala på 60-talet. Så, nu till frågan: Vem uppfann, egentligen, denna läckra dragning?

Enligt Curt Einarsson är namnet "Dallasfinten" bara marknadsföring:

http://www.vilirare.se/2017/08/15/en-artist-tar-farväl.-37120777

Pontus Widén verkar vara den som ser sig ha introducerat den i Sverige

Tack Jocke! Du är VS:s bandyorakel 😎 ! Som ung tränade jag en hel del på denna "fint" och när den lyckas och motståndaren är på väg till korvkiosken mår man som en prins 😂.

Först nu släppte de nyheten att finalen spelas inomhus i Relitahallen (eller Recoverhallen som den heter numera). Undrar om det formellt inte varit klart förrän nu.

Sedan vill de ha en bra TV sändning! Det finns svårigheter med det och om de lyckas bra så är de riktigt duktiga på SVT (om det nu är dom som står för sändningen).

Tyvärr kan det innebära att de stänger Studan för säsongen och att ungdomslagen blir utan träningstider alt. får de dela på tiderna i Relitahallen.

 

Då kan man ju princip-bojkotta finalen, eftersom den går inomhus 🙂   Nu hade jag ändå inte tänkt se den med tanke på lagen där, men nu känns det ännu bättre!!  Lär bli en otroligt stämningsfylld tillställning...   Balonger upp mot blå himmel, underbar akustik för nationalsång, perfekt filmat eftersom man kan ha kameror högt placerade....   Idag är jag på härligt gubb-humör!!!

Citat från garligur den mars 9, 2021, 11:41

Då kan man ju princip-bojkotta finalen, eftersom den går inomhus 🙂   Nu hade jag ändå inte tänkt se den med tanke på lagen där, men nu känns det ännu bättre!!  Lär bli en otroligt stämningsfylld tillställning...   Balonger upp mot blå himmel, underbar akustik för nationalsång, perfekt filmat eftersom man kan ha kameror högt placerade....   Idag är jag på härligt gubb-humör!!!

Och dessutom ska AIK vinna skiten så att vi kan glöma att de ens existerar 🙂

Men för att plåga @garligur lite till så förlorade Ajk idag!

De två G:na (Galotta och @garligur) är glada idag förstår jag.

Jag läste att AIK hade portat reportern från VLT från att bevaka matchen.

Argument:

Uppfattningen är att AIK anser att VLT ger VSK en fördel i och med sin rapportering och skrivningar.

- Bandypuls (VLT ingår där), enligt AIK, förmedlar inte opartisk journalistik när man blandar in lokala känslor i sin riks-rapportering,

- Man har på ett fult sätt försökt att påverka AIK inför våra uppgifter. Vi har inte lokal AIK-media på det sättet där vi bereds samma möjlighet,

 

IFK Rättvik är klara för Elitserien 2021/22! Roligt tycker jag. Kan bli en kul bortaresa dessutom!

Helt osannolik kvalmatch mot Gripen