eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Vetlanda - Sirius 19 november 19:00

Nu är det match var och varannan dag. Roligt men lite slitsamt för spelarna.

Både vi och Vetlanda har två vinster bakom oss men deras har varit mot Rättvik och Örebro.

Jag tror på en bra match och jag hoppas vi kan få lite utdelning igen som mot Västerås.

Är det några som kommer ta sig ned?

 

Om blåsvart spelar lika bra (bäst hittills) som mot VSK  borde vi ha en bra chans att vinna. Men nu möter vi ett lag som dels, sett till spelartrupp, är svagare och dels har en annan taktik än VSK. Har en känsla de kommer måna defensiven mer än vad VSK gjorde och att det då kan bli farliga kontringar. Snabba på grillorna har VBK alltid varit. Tuff match alltså men jag tror på blåsvart seger med 6-3.

Sirius Hej!

 

Jag kollade och enligt mina noteringar så har vi mött Vetlanda alla åren under Elitseriens 14 säsonger dvs 28 matcher. Vi har tagit 22 poäng och målskillnad 98-112. Sedan har vi även tre slutspelsmatcher som går till historien.

Det är lite övervikt för oss de senaste två säsongerna även om vi förlorade sist.

Vi mötte dem första gången den 26 december 1960 (säsongen 1961) (vinst 7-1)  men sedan tog det 20 år innan vi mötte dem igen säsongen 1981/82.

Vinst och ännu en junior får känna på hetluften! Härligt !

Härligt Blåvart! Kul att Tapper fick näta också.

Mycket trevligt.

Älskar detta lag! Tack blåsvart för den glädje ni ger oss som hoppas!

Grym prestation. Vetlanda gör 2-3 men Sirius lyckas ändå stänga matchen. Lysande.