eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Träningsmatcher säsongen 2021/2022

Sida 1 av 2Nästa

Då var det snart dags för premiär på stor is och träningsmatcherna kommer inom kort (knappt två veckor). Bajen kraschade fullständigt mot VSK i sin första match men bör väl ha fått ordning på vissa saker till det är dags att möta oss.

Sön 5/9 12:00 Sirius – Västerås
Recoverhallen

Sön 12/9 17:45 Sirius – Bollnäs
Recoverhallen

Sön 19/9 12:45 Sirius – Motala
Recoverhallen

Ons 22/9 19:00 Sandviken – Sirius
Göransson Arena

1-3/10 Svenska Cupen
Sparbanken Lidköping Arena

Fre 8/10 14:00 Sirius – Broberg
Recoverhallen

Tor 21/10 19:00 Sirius – Hammarby
Studenternas IP

 

Enligt hemsidan möter vi VSK istället för Hammarby den 5/9.

Försäsong 2021

Jag ändrade! Hammarby lämnade tydligen återbud så det blir säsongspremiären mot Västerås (det stod Hammarby i nyheten om försäsongen)

Tja, vad ska man säga om matchen mot VSK? Till att börja med var VSK, tyvärr, ruggigt bra. Samspelta som robotar och det anmärkningsvärda är att de kunde prestera bra tidigt på säsongen. Utifrån det jag såg idag kommer de tillhöra topp-3. Vårt eget spel då? Tittar man på statistiken vann VSK hörnorna med 8-5. Det var inte så att vi blev totalt utspelade snarare att VSK var äckligt effektiva i sitt anfallsspel. Noterade även att deras defensiv var väldigt bra. Samlade och fysiska. Okej, det var vår första träningsmatch med tre nya spelare och en ny tränarkonstellation.  VSK har redan spelat två träningsmatcher och har tydligen varit på full plan redan i början av augusti medan vi haft endast fyra pass i Recoverhallen. Klart det gör skillnad. Något positivt från vår sida? Jodå, när vi kommer flera i anfall med hög fart ser det trevligt ut. Det finns klart potential i laget och när försvaret får spela ihop sig kommer det att bli bra (hoppas jag 😉).

Det tar nog några matcher innan vi hittar våra positioner och kan täppa till luckorna i försvaret. Det var lite väl öppet under vissa sekvenser. Det är bra att vi ser dessa redan nu så det finns tid att jobba med det.

Kul med ny match på söndag.

Det är lite landslagsläger och annat i helgen så någon av juniorerna saknas. Jag hoppas dock att vi istället får se en ny junior som är med i laget (Simon Svedlund). Förhoppningsvis får han lite speltid också.

Träningsmatch 2 mot Bollnäs. Första livematchen på 18 månader, underbart.

Mina intryck:

Spelidé och grundspel ganska bra +. Flyter inte riktigt i passningsspelet, en del bakom och en del framför, kommer bli bättre.

Anton helt OK som vanligt ++.

Försvaret bra +. Blev genomspelade bara en gång. Bra rus på hörnorna.

Mittfältet OK . Lite svårt att spela sig igenom i mitten. Kom runt nån gång.

Anfallet. Albin kan bli en riktig pärla +++. Kylig i sina avslut.

Behöver jobbas på. Skyttet. Straffar -- och hörnor ska resultera.

Supportrar på plats +++.

 

 

Match igen i helgen! Söndag kl 12:45 mot Motala.

Motala brukar ju vara bra på att försvara sig och är ofta disciplinerade och svårspelade. Jag hoppas att vi kan äga mycket boll och styra spelet.

 

 

Nämen vad trevligt med en komfortabel seger mot Motala 😄. Verkar som vi kommer få större nytta av Albin än Heinonen.

Nu såg jag inte hela matchen mot SAIKK men det jag såg och även hört efteråt ger hopp.  Visst är det roligt att vinna matcher men jag ser ju hellre att vi gör det i serien när det betyder något.

Notering:

Det är dock inte lätt att vara domare i bandy. När Haraldsson spelar fram W Liw så är det fem (5) SAIK-spelare (exkl målvakt) nedanför men ändå blåser domaren för offside.

Sida 1 av 2Nästa