eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Träningsmatcher säsongen 2020/2021

Kanske inte helt oväntat men OK att göra sex mål i alla fall. Bra att de kör målvakterna varannan match för att ha två stycken igång till säsongen. Bra princip det tycker jag.

Kan detta bli Heegers stora genombrottsår?

 

Lite oroväckande med skada på Ted B.

Fortsatt utan publik vilket väl är enligt riktlinjerna. Avslag i Relitahallen kl 12:45

Match mellan snyggaste och fulasta matchtröjan blir det då AIK kommer på besök.
AIK har ju värvat helt vansinnigt och det ska bli intressant och se hur de kommer spela.

Nu verkar ju inte CarlApan ha något medlemskonto på forumet så någon annan får "hetsa" inför matchen. @nyllet eller @kniv-jonas kanske? Glad Garry (@garligur)?

 

 

Ted B verkar klar för spel medan Nisse fortfarande har problem! Viktigast naturligtvis att Nisse blir bra och kan spela men synd att han missar så många matcher.

Matchen sänds enligt Bandypuls!

Jag såg inte matchen men resultatmässig OK till det var 15 kvar. Jag vet inte vad som avgjorde på slutet men Daniel Andersson gör 3+2 och visade klass.

Någon som såg sändningen? @nyllet kanske?

 

Kollade matchen igår, blev lite snabbspoling ska erkännas då aik gör mig fysiskt illamående. Hörnstatistiken säger en del, vi sätter 0/7 medan aik sätter 3/6. Sen missade Jimi en straff för första gången på väldig länge (?) i början på 2:a halvlek men bra att han fick sätta en på slutet. Sune saknades i försvaret där Qvist/Ortman vikarierade hyggligt som libero.

Enda chansen att konkurrera med aik är väl en riktig maxinsats.

Jag såg inte matchen och det var väl tur. Håller med Haze om AIK. De som säger att AIK är bra för bandyn måste ha någon form av intellektuell funktionsnedsättning. 10 gånger värre än vad SAIK var. Deras matchtröja passar ju utmärkt för de legoknektar de värvat. Den dagen då deras huvudsponsor drar sig ur kommer de falla med ljusets hastighet genom seriesystemet.

Äh, aJkå finns inte i mina ögon.  Således spelades inte matchen, det var bara ett träningspass mot något okänt motstånd.

Nu efter en handfull matcher bör lite hörnkritik få vädras.

  • Mot Tellus: 8-4 i hörnor, 0-0.
  • Mot Bajen, 10-10 i hörnor, 1-0.
  • Mot SAIK: 11-8, 1-2.
  • Mot VSK: 14-4, 1-1.
  • Mot AIK: 7-6, 0-3.

3/50, 6 % procent, i hörneffektivitet är för dåligt. Den gångna ES-säsongen landade vi ändå på 10 % och det var bara fyra lag som hade högre träffsäkerhet rent procentuellt. Det är okej. I år har vi ännu fler skyttar att välja mellan, vilket känns på gott och ont. "Ju fler kockar, desto sämre soppa"? Går man runt för mycket känns det som att det riskerar bli lite do-or-die medan en van hörnskytt sätter en hörna här och där om han får sina upprepade chanser. Risken är att det blir förutsägbart att serva på samma yta varje gång. Det är inte det jag menar eller förespråkar heller, vill bara se bot och bättring på denna fronten. Kan ändå tänka mig att värdera Jimi och Ted B som prioskyttar på hörnor, sedan finns det flera andra som kan överraska med tunga skott.

Att vi på slutet släppt in var tredje hörna, 6/18, är ju ett ganska overkligt facit men tåls att utreda. En kombination av svag mur, lojt rus (kom tillbaka Victor...) och några äckligt vassa hörnskyttar är faktorer som jag misstänker ligga bakom. Hur tråkigt det än ibland må vara med hörnor så är det en viktig komponent i sporten och ska vi vinna högre mark i tabellen måste vi bättra på detta. Han den där liberon som gick till Kolsäckarna måste varit en av världens bästa hörnrusare, så defensivt har vi ett tungt avbräck där medan vi offensivt sett står inför ett lyxproblem.

Vidare var det ju det där med defensiven överlag som nu börjar läcka allt mer, men utan att ha varit på plats är det svårt att uttala sig. Det är bra lag vi har mött också ska sägas. Förra matchen delade visst Ortman och Mårtensson på liberoskapet. Det får ta sin tid, vi har ju köpt tid med senarelagd premiär så förhoppningsvis hinner de spela ihop sig någorlunda i försvaret och framför allt få till ett grundspel där mer eller mindre alla hjälps åt i defensiven. Lika väl som det blev som en kollektiv kollaps i senvintras så tror jag på dessa grabbar som ett vägvinnande kollektiv. Det känns verkligen som ett trivsamt gäng och många har rötter från juniorleden där de har spelat ihop, vilket kan båda gott för lagmoralen.

7-4 mot Falun, inget märkvärdigt men Nisse var med och gjorde mål! Kul, hoppas höften håller.

Bra, men …

Hörnor / hörnutdelning:

  • Mot Tellus: 8-4, 0-0.
  • Mot Bajen: 10-10, 1-0.
  • Mot SAIK: 11-8, 1-2.
  • Mot VSK: 14-4, 1-1.
  • Mot AIK: 7-6, 0-3.
  • Mot FBS: 14-3, 1-1.