eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Träningsmatcher säsongen 2020/2021

Mycket fram och tillbaka i första. Haraldssons smörpassningar till Määttä (4-2 målet) vore det ju kul att se mer av.

Bajen hade väl inte alla sin nya ryssar på plats men det var bra tempo från blå-svarts sida tyckte jag.

Höjdpunkter:
https://www.bandyplay.se/video?id=s-highlights-sirius-hammarby-8b24q

Något annat än SM-guld är väl uteslutet?

 

Då var det dags idag igen! 17:00 i Relitahallen mot SAIKK!

Att Nisse fortfarande är borta är lite oroande tycker jag. Sjutton (17) man i truppen ger ju inte utrymme för några större skador.

Vet vi om matchen sänds? Någon? @kniv-jonas, @nyllet, @joint, @garligur, @farsan, @hannibal, @peppe, @mackan,? @gabbe, @brukarn, @haze?

 

 

 

Har inte sett någon sändning. Bandyplan verkar inte köra. Tycker det är uruselt av Sirius BK att inte ha egna sändningar, det har ju varje ungdomsmatch i fotboll haft sedan i våras. Kan ju handla om rättigheter, vad vet jag.

Citat från Mackan den september 18, 2020, 12:21

Har inte sett någon sändning. Bandyplan verkar inte köra. Tycker det är uruselt av Sirius BK att inte ha egna sändningar, det har ju varje ungdomsmatch i fotboll haft sedan i våras. Kan ju handla om rättigheter, vad vet jag.

Jag vet inte heller vad som krävs för att sända men det låter ju lite konstigt om föreningen inte har rättigheter till sina egna träningsmatcher. Det är nog resurser att filma och kommentera som avgör.

Själv kan jag nöja mig med att bara få rörliga bilder i färg!

En smartphone är allt som behövs.

Det blev lite dramatik på slutet med två utvisade. 5-5 är ändå ett hyfsat resultat! Få mål hittills från Heinonen dock!

Stark att hämta in 1-4 till 5-4. Det här kan bli en kul säsong! Hoppas man kan få se några matcher ”live”. F .. ck corona.

Citat från Jocke den september 18, 2020, 17:58

Det blev lite dramatik på slutet med två utvisade. 5-5 är ändå ett hyfsat resultat! Få mål hittills från Heinonen dock!

Jimi gjorde faktiskt inte ens hälften av sina många mål i spelmoment den gångna ES-säsongen, men var ju 100 procentig från straffpunkten och det är han fortsatt. Nu har han ändå gjort ett par spelmål. Där kan man kräma ut mer, men han var ju rätt delaktig i presspelet och var ofta nere på mittfältet. Han borde försöka cirkulera mer framåt så som Virre var grym på och på så vis försöka dra isär motståndarförsvaren och kunna få lite djupledsbollar till sig.

Det är fler offensiva spelare nu som kan dela på målproduktionen, men det gäller att hitta tajmingen och skola Jimi bättre i sina åkningar. Bra – och viktigt – att den nye Ted fick hänga ett par baljor. Även att Thorén fick göra sitt första mål sedan hemkomsten. Hoppas att Nisse repar sig.

2/29 mål på hörna är annars lite svagt, men annars verkar det lovande det här.

Alltid svårt att dra djupare slutsatser kring träningsmatcher dock, och ännu svårare när man inte får se något. Men det känns rätt bra. Blir en prövning mot homogena gurkor. Jag hyser viss oro för vårt försvar.

Match idag igen! VSKK borta i Rocklundahallen ( utvikning: jag saknar rinkbandyturneringarna som man hade på försäsongen förut i ex Hofors).

Marcus Mårtensson står över och spelar P19 match (Svenska Cupen mot starka Falu BS). Kul match det med som värdemätare.

Nisse fortsatt skadad! Det är ju långt ifrån bra! Dags att bli bra nu tycker jag.

Jag tippar en jämn match där vi vinner med uddamålet!

Så kom torsken! Bra på sätt och vis eftersom vi annars skulle få hybris. Inte ok att släppa in 10 mål men ok att göra 6 på bortais  mot VSK. Försvaret alltså, vår akilleshäl. Det måste killarna jobba med.