eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Träningsmatcher säsongen 2020/2021

Sida 1 av 4Nästa

Ja då var det snart dags att börja träningsmatcherna. Om det blir med publik eller inte vet jag inte (om nu någon vet). Om det inte blir så vore det ju roligt om det kunde ordnas med en digital sändning

Schemat ser bra ut tycker jag med bland annat två möten med Bajen.

Lör 5/9 13:15 Sirius – IK Tellus
Relitahallen

Sön 13/9 15:15 Sirius – Hammarby
Relitahallen

Fre 18/9 17:00 Sirius – Sandviken
Relitahallen

Sön 20/9 16:20 Västerås – Sirius
ABB Arena

Sön 4/10 12:45 Sirius – Vänersborg
Relitahallen

Sön 11/10 12:45 Sirius – Falun
Relitahallen

Tis 13/10 19:00 Broberg – Sirius
Helsingehus Arena

Sön 18/10 12:45 Sirius – Hammarby
Relitahallen

50 pers är ju tillåtet. Räcker väl?

50 är väl bra i sig. Bättre än noll. Frågan är väl om lagen och domaren ska räknas in i antalet för då blir det inte många på läktaren.

Jag noterade att vi hade 120-130 åskådare under någon träningsmatch förra året. Det är ju helt OK!

Drygt en vecka kvar till första träningsmatchen. Relitahallen ska öppna idag för träning!

Skönt att få tillbringa några kvällar där under nästa vecka!

Citat från Nyllet den september 5, 2020, 15:06

Första träningsmatchen avklarad och vinst med 5-3 mot Tellus efter att blåsvart haft 4-0 i halvtid. Såg ju lovandet till att börja med men vad hände i 2:a halvlek?  Lite oroande att läsa om Nisse i UNT. En höftskada fick honom att vila. Bara att hoppas han blir kvitt problemet med höften för han behövs verkligen.

———————————-

Det verkar ju ha varit en helt vanlig Tellusmatch! Vi har lite övertag men Tellus viker aldrig ned sig å det blir spännande i slutändan.

Trist med Nisse! Se nu till att lösa höftproblemen!!

 

 

Jag undrar om det blir några förändringar i träningsmatchandet nu när premiären är flyttad till november?

En undran om någon vet! @kniv-jonas kanske vet?

Går det att få till någon form av streamad sändning av matcherna nu när det inte tillåts någon publik? Vad krävs för att få till det?

Det blir sändning

https://www.bandyplay.se/livestream?id=s-ik-sirius-hammarby-if-lh9c8

Går den att se på någon lokal måhända (även om det bara är träningsmatch)?

 

Hehe, det går bra det här 😁

Tolkar unt's rubrik som om vi vann med 8-3!!  (Har egentligen sagt upp all bekantskap med tidningen numer, men man kan ju försöka se rubrikerna...)   Låter onekligen som trevliga siffror!!!

Sida 1 av 4Nästa