Synliga sökvägar i forum – Du är här:ForumVästra Sidan: Sirius BandyTippa elitserien 20/21
eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Tippa elitserien 20/21

Sida 1 av 2Nästa

Premiär på fredag (den 13:e!) så det är hög tid att tippa elitserien 20/21

  1. Villa - Ser ju väldigt starka ut. Säfström, Edlund, tuffe liberon Johansson + unge Broberg m.fl. är ju en trupp som heter duga. Finallag men hur står det till med nerverna?
  2. AIK – Ett lag man verkligen tycker illa om och då uttrycker jag mig vänligt😠. Truppen ser omänskligt bra ut - på pappret! Erik Pettersson är en spelare jag gärna ser i Sirius framgent men för honom, liksom övriga stjärnor, betyder stålarna mer än klubbhjärtat (fullt mänskligt dock). Allt annat än final är ett fiasko för detta legoknektlag
  3. Byn – Alltid bra och som vanligt smyger de i vassen. Kan mycket väl ta sig till final igen och då blir de obehagliga att möta. Men kan Robin Öhrlund fullt ut kompensera förlusten av superstjärnan Tuomas Määttä? Knappast.
  4. SAIK – Som vanligt problem med ekonomin men överlever mirakulöst varje gång. Önskar Victor bara gott men varför SAIK av alla lag och har du inte undrat över om du kommer att få lön varje månad? Bella, spelgeniet, betyder allt och så poppar det upp nya unga spelare varje säsong. Akilleshälen är den tunna truppen.
  5. Bajen – Svårtippat lag. Helt plötslig värvar dom massa stjärnor trots att de år ut och år in haft stora problem med ekonomin. De försöker matcha AIK:s trupp men det kan sluta med katastrof 😳.
  6. VSK – De klarar alltid elitlicensen trots miljonskulder men nu undrar man ju hur de ska undvika kk i dessa coronatider 🤔?
  7. Sirius – Ekonomi i balans (än så länge!).Våra ungdomar har blivit 1 år äldre och skaffat sig rutin. Ted Bergström verkar vara en toppvärvning. Offensiven är på topp men defensiven är ett stort orosmoment. Mitt tips baseras på att blåsvart lyckas täta till defensiven någorlunda 💙🖤
  8. Vänersborg – Ungefär som vanligt, lika charmlösa 😴 som alltid men har ett bra lag.
  9. VBK – Har fantastisk ungdomsverksamhet men topplagen snor deras talanger och då blir det inte bättre. Matchstället lika fult som vanligt.
  10. Broberg – Nja, kan ju lika bra hamna 8 som 10:a men tror inte de håller hela säsongen. Verkat skadebenägna.
  11. Bollnäs – Mycket osäkert tips och mycket hänger på Myrans form och välbefinnande samt intresse. Förvisso har de Herr Nilsson men åldern börjar ta ut sin rätt. En varm vinter och Herr Nilssons ljumskar tar stryk.
  12. Motala – Har en förmåga att klara sig otroligt bra beaktat förutsättningarna men denna säsong får de det tufft.
  13. Frille – Nä, bättre blir det inte! Får nog slåss med Tellus om att undvika nedflyttning.
  14. Tellus – Åker ur. Skulle förvåna mig om laget kommer högre än 13:e plats.

Ligger väldigt nära Nyllets tips ser jag. Tycker de goda ska hamna någonstans mellan plats 7-11, det kan bli ett getingbo där. Sen får man se hur många som fixar ekonomin, har en stark känsla att något lag kommer att gå överstyr denna säsong.

  1. Villa
  2. Edsbyn
  3. De onämnbara
  4. Hammarby
  5. SAIK
  6. VSK
  7. Vetlanda
  8. Broberg
  9. Vänersborg
  10. Sirius
  11. Bollnäs
  12. Motala
  13. Frillesås
  14. Tellus

Det känns som att det kan bli stor skillnad mellan toppen och botten men att de kommer vara riktigt jämt runt slutspelsstrecket.

  1. Villa
  2. AIK
  3. Edsbyn
  4. VSK
  5. SAIK
  6. Vetlanda
  7. Hammarby
  8. Vänersborg
  9. Broberg
  10. Bollnäs
  11. Sirius
  12. Motala
  13. Tellus
  14. Frillesås
  1. Villa
  2. Edsbyn
  3. Västerås
  4. AIK
  5. Hammarby
  6. Sandviken
  7. Vetlanda
  8. Bollnäs
  9. Broberg
  10. Sirius
  11. Vänersborg
  12. Motala
  13. Frillesås
  14. Tellus

Här kommer motiverande oneliners från mitt ovanstående serietips ...

Villa: Säfström och Edlund in är stekheta tillskott till mästarlaget, den duon skulle jag nog hellre välja än förlorade duon Esplund och Andersson.

Byn: Tungt avbräck på den Määttä som jag håller som en av världens bästa bandyspelare, men förstärkt med Öhrlund-bröderna i det trygga laget.

Gurka: Landströms stjärnglans är i Ryssland, men fått in lite friskt blod i ett redan etablerat topplag, så det borde inte kunna slå så fel dessvärre.

Gnag: Ett jävla dreamteam på papperet, men det är inte alltid så lätt att få ett ihopköpt lag med vissa divor att prestera och de var ju "sådär" i fjol.

Baj: Stor omsättning, men jag har hört att nya ryssarna ska hålla hög klass och med Fagerström i laget är det förstås "läckert läge" för Pirre Roos.

Kolsäckarna: Ett par tunga tapp som ersatts "ödmjukt" med yngre spelare från klubbar lägre i hierarkin bäddar nog för ett litet steg tillbaka i år.

Talangfabriken: Äntligen fått två (unga) hemvändare som kommer producera, men de är inte tillräckligt kompletta för att kunna hota drakarna.

Giffarna: Ekonomin till trots fått ihop ett ganska slagkraftigt lag med rutinerade rävar som Myran och sluggern Nilsson samt behållit en stomme.

Brobban: Svårbedömt lag med nytt finskt blod, men även en stomme kvar som håller ställningarna där och krigar sin vana trogen till sig slutspel.

Blåsvart: Känner att vi är förstärkta i offensiven, men har en tunn och oprövad defensiv, så det vill till att anfall är bästa försvar och vilt krigande!

Väners: Orimligt hajpade efter att fått in en trio gamla blåsvarta lirare, men fjolårssäsongen var inte bra och "jaget före laget" kan bli till ny flopp.

Motala: Alltid underskattade krigare, och är väl inte speciellt försämrade, men med deras förutsättningar borde verkligheten snart komma ikapp.

Frillan: Deppigaste sillyn på många år, men tungt att man fick behålla Pochkunov som kom in och bar det där laget till nytt kontrakt i senvintras.

Tellus: Ett lyft för serien jämfört med klappkassa Åby, men hur vilt de än kämpar så borde det inte räcka längre än en streckstrid med laget ovan.

Här måste man ju in o tippa! Känns tight 6-12. aik kanske kan stå i en final men tror inte dom presterar bättre i serien

  1. villa
  2. byn
  3. bajen
  4. aik
  5. vsk
  6. saik
  7. vbk
  8. Broberg
  9. bollnäs
  10. Sirius
  11. väners
  12. motala
  13. frillan
  14. tellus

Då det inte verkar bli någon fysisk närvaro på bandyn den här säsongen (eller förhoppningsvis bara närmaste tiden), får man gå med här för att kunna diskutera med sanna bandyvänner.

  1. Edsbyn - Bandykultur i bandyland
  2. Villa - Utan publik, hur går det då?
  3. AIK - Luftslottet som snart sprängs?
  4. SAIK - Finns alltid ett järnverk i bakgrunden?
  5. VSK - ABB IdrottsFörening?
  6. Hammarby - Va har du där att göra Pirre?
  7. Bollnäs - Snart hallag? När gör Westh comeback?
  8. Sirius - Alltid de vackraste
  9. Vetlanda - Fyller på underifrån allteftersom de köps sönder.
  10. Vänersborg - Avdankade Sirius-spelare?
  11. Broberg - Svenne igen för XX gången?
  12. Motala - Inte i år.
  13. Tellus - Vi har roligt utan pengar.
  14. Frillesås - Slutet är nära. Allsvenskan med samma fart nedåt som Åby.

1.Villa

2.AIK

3.Byn

4.VSK

5.Hammarby

6.Sandviken

7.Vetlanda

8.Sirius

9.Vnersborg

10.Bollnäs

11.Broberg

12.Motala

13.Tellus

14.Frillesås

Kom på att det kanske var dags för ett tips innan säsongen drar igång. Här kommer ett högst (o)vetenskapligt tips. Feel free att använda som facit för rättning sen efter säsongen! 🙂

  1. Villa
  2. HA-IK
  3. Edsbyn
  4. SAIK
  5. Bollnäs
  6. Vänersborg
  7. Hammarby
  8. VSK
  9. Broberg
  10. Vetlanda
  11. Sirius
  12. Motala
  13. Frillesås
  14. Tellus
  1. AIK, dessjävlavärre
  2. Villa
  3. Byn
  4. SAIK
  5. Väners
  6. Hammarby
  7. Broberg
  8. VSK
  9. Bollnäs
  10. Vetlanda
  11. Motala
  12. Sirius
  13. Tellus
  14. Frillesås
Sida 1 av 2Nästa