Synliga sökvägar i forum – Du är här:ForumVästra Sidan: Sirius FotbollTippa allsvenskan
eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Tippa allsvenskan

Tippa allsvenskan ska vi väl göra i år också?

  1. Hammarby
  2. Malmö
  3. Djurgården
  4. Norrköping
  5. Göteborg
  6. AIK
  7. Häcken
  8. Elfsborg
  9. Örebro
  10. Sirius
  11. Helsingborg
  12. Kalmar
  13. Östersund
  14. Falkenberg
  15. Mjällby
  16. Varberg
  1. Sirius
  2. Djurgården
  3. AIK
  4. Malmö
  5. Hammarby
  6. Norrköping
  7. Häcken
  8. Göteborg
  9. Örebro
  10. Elfsborg
  11. Helsingborg
  12. Kalmar
  13. Falkenberg
  14. Mjällby
  15. Varberg

Östersund konkar innan säsongen e slut.

  1. Malmö FF
  2. Hammarby IF
  3. BK Häcken
  4. IFK Norrköping
  5. Djurgårdens IF
  6. AIK
  7. IFK Göteborg
  8. IK Sirius
  9. IF Elfsborg
  10. Mjällby AIF
  11. Helsingborgs IF
  12. Kalmar FF
    __________
  13. Örebro SK
  14. Varbergs BOIS
    __________
  15. Falkenbergs FF
  16. Östersund

Traditionsenligt tips, alltid skoj men svårt. Känner mig, tyvärr, rätt säker på lagen för den övre halvan, om än att det kan bli en jämn guldstrid, men givet förutsättningar bör MFF dra det längsta strået. Blickar man från mitten och nedåt i tabellen känns det som ett annat slags getingbo där det är detaljer som avgör. Tränarnas insatser här blir mer nyckfulla här medan lagen ovan bör ha spelarmaterial som är lite utav självspelande pianon. Jämnt skägg nedåt.

Varberg räknar jag dock bort, allt annat vore en jättesensation. Vilket lag som gör dem sällskap ner känns dock oklart då jag inte finner någon given kandidat därtill. ÖFK har bevisligen nio liv, men efter sju sorger och åtta bedrövelser borde väl den föreningen till slut implodera, men just nu tycker jag att de har material nog för att klara sig kvar egentligen. Återstår också att se vad coronakrisen gör med klubbarna som har svagt sparkapital, men det borde rimligtvis bli en lugn silly i dessa kretsar. Sen gäller det att ha ett tryggt lag med bra bredd och spelidé. Känner att Mjällby gjort några riktigt tunga nyförvärv, men kanske har en svag tränare. Likaså motiverar jag Kalmars boost med att Nanne kan sitt KFF. Hasse Eklunds Falkenberg klarar sig också, om än kanske genom kval. Vi då? Känner lite skräckblandad förtjusning, men vi behöver nya stöttepelare som träder fram. Är ändå rätt tillfreds med lagbygget. Hoppas slippa ångest för att trilla ur. Sen är det en annan ångest och det är situationen utanför planen. Nu när man inte får gå på matcherna och stötta gäller det ju ändå att stötta ekonomiskt utifrån ens plånka. Hjärtebiljetter, målpeng, etc. <3

  1. Malmö
  2. AIK
  3. Hammarby
  4. Djurgården
  5. Häcken
  6. Norrköping
  7. Göteborg
  8. Elfsborg
  9. Örebro
  10. Kalmar
  11. Helsingborg
  12. Sirius
  13. Mjällby
  14. Falkenberg
  15. Östersund
  16. Varberg

1. Malmö

2. Bajen

3. Gbg

4. Dif

5. Gnagä

6. Norrping

7. Häcken

8. Örebro

9. Sirius

10. Elfsborg

11. Kalmar

12. Hälsingborg

13. Östersund

14. Mjällby

15. Falcon

16. Warberg

 

 

1. Malmö
2. Hammarby
3. Häcken
4. AIK
5. Djurgården
6. Göteborg
7. Elfsborg
8. Norrköping
9. Sirius
10. Kalmar
11. Örebro
12. Mjällby
13. Helsingborg
14. Falkenberg
15. Östersund
16. Varberg

Tror det blir precis som ifjol, en rätt tydlig gräns mellan övre och undre halvan. Har haft Bajen som guldvinnare i det längsta men tror Toivonen blir den som väger över för Malmö, samtidigt som jag tror att 08-lagen förlorar mest på att spela utan publik. Häcken har en gedigen trupp och missgynnas däremot inte av att publikfritt och blir därför bäst av övriga, men guldet står mellan dom två första. Peking tror jag gör sin sämsta säsong sen guldet, blev väldigt förvånad när jag såg hur tunna man är i år. Diffen går från bäst till sämst i stan.

På undre halvan ser jag oss, Kalmar och Örebro slåss om att vara bäst. Man får ju vara optimist och sätta oss först. ÖSK hade jag svala känslor för runt cupen, men Besara ändrar läget om han är i närheten lika bra fortfarande. KFF stabiliseras av Nanne, så är det, men sen tror jag faktiskt andra spelare kommer ta lite större plats där också när man vet att det inte finns en RElm längre att luta sig mot. Det enda jag känner mig lite säker på i övrigt är att Varberg kommer sist(rent sportsligt iaf, lag kan konka). HIF tror jag missgynnas mest på undre halvan att vara utan publik, samtidigt som man redan nu verkar slita med skador i en tunn trupp. För att inte tala om ekonomin och att man kan tvingas sälja bärande spelare á Sundsvall. Men det räcker att hålla sig före dom tre sista till sist och jag tror faktiskt att det kan krävas ännu färre poäng för att klara kvalplatsen i år för, det är helt enkelt svårt att se dom här lagen vinna matcher annat än inbördes möten på förhand.

1. Hammarby
2. Malmö
3. Djurgården
4. Norrköping
5. AIK
6. Häcken
7. Göteborg
8. Elfsborg
9. Sirius
10. Örebro
11. Helsingborg
12. Mjällby
13. Varberg
14. Kalmar
15. Falkenberg
16. Östersund

  1. Hammarby
  2. Malmö FF
  3. AIK
  4. Norrköping
  5. Göteborg
  6. Djurgården
  7. Häcken
  8. Elfsborg
  9. Örebro
  10. Helsingborg
  11. Sirius
  12. Mjällby
  13. Kalmar
  14. Falkenberg
  15. Östersund
  16. Varberg

Fem-i-tolv-tips. Motivering får komma sen.

  1. Häcken

2. Malmö

3. Hammarby

4. Djurgården

5. Göteborg

6. AIK

7. Norrköping¨

8.Kalmar

9. Helsingborg

10. Elfsborg

11. Örebro

12. Falkenberg

13. Sirius

14. Mjällby

15. Varberg

16. Östersund

Tog ansvaret och sammanställde förra årets tips. Dubbla segrare! Dock inga bandyexperter som vann den här gången.

Smara23: 50

Lukas: 50

Hannes: 53

Rajden: 53

Joint: 54

Diamant: 56

Uppsala är Blåsvart: 60

Hans W: 60

Brukarn: 64