Synliga sökvägar i forum – Du är här:ForumVästra Sidan: Sirius FotbollSirius - VSK 29/2
eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Sirius - VSK 29/2

Vem blir matchens lirare?
Myggan!14 röster · 66,67%
Kebba!4 röster · 19,05%
Offia!3 röster · 14,29%
21 deltagare
FöregåendeSida 3 av 3

Första målet tittar Kebba boll, går bort sig och släpper en för stor yta. Sedan gör han exakt samma miss 5 min senare som ger friläge men inget mål. Andra målet tappar Acke markering och är för långt från sin gubbe. Tycker inte att allt var kasst första halvlek. Länge hade vi det mesta av spelet och kom igenom bra. Närkampsspelet och försvaret var dock dåligt. Bråholm är fin med bollen men såg ut som en junior i positionsspel och närkamper.
Andra halvlek blir det en jättekonstig straff och sedan verkar hela laget tappa moral och självdö.
VSK gjorde det bra och spelade fysiskt precis över gränsen hela tiden. Mycket tufft att vi var laget som åkte på utvisning.
På SF-forum verkar folk ha gett upp hela säsongen och ska byta halva laget. Jag tror vi har god chans mot Götet om inställningen är där.

Ändå skönt att se att andra allsvenska lag också fejlar denna omgång. Som Ellos i går och Peking i dag, som bägge 2-1-torskade mot div 1-lag. Därtill ligger Iffiff under i halvtid mot ett div 1-lag också. Känslan är att många allsvenskingar inte tar cupen på fullt allvar. Konstigt när det som elitlag räcker med 5-6 vinster för att vinna titeln och därmed komma ut i Europa.

Kritiken mot gårdagens insats dock högst rättfärdigad. Det var ju den första riktiga värdemätaren egentligen. Vi spelade inte alls bra. Många frågetecken just nu.

Försäsong är alltid försäsong med allt vad det innebär. I vårat fall hemmamatch i Täby, bland annat.. Resultatet är en sak, jag tycker nog insatsen i sig var värre faktiskt.

Tycker det är för tyst kring skadeläget. Det är möjligt att vi minskat ned på förslitningskadorna men utan tunga pjäser som RÅP, Jarl, Lundholm, Igboananike(hoppade in visserligen) på planen så skrämmer vi inte många lag. Lindberg fick till det rejält mot div. 1 men har inte gjort något hos oss som signalerar att han kan bära en allsvensk offensiv. Nu kanske han också blev skadad, dessutom(Ogbu-time?). Sen har vi problem även på Jonsson, Ståhl och Netabay. Österholm är långtidsskadad. Det är för många borta när man ska börja spela tävlingsmatcher.

Jag hoppas verkligen vi kan spela med Lundholm, Igboananike och Vecchia när säsongen drar igång, bredden är inte särskilt bra på deras positioner.

Lukas var inte skadad i går. Han hade förvisso ryggproblem under lägret, men i går var han bänkad p.g.a. konkurrenssituationen (man vill inte att Lukas ska känna sig för självskriven, utan så sporrad som i fjol) och att man ville se vad Viscosi går för i en tävlingsmatch (där kan jag tycka att han var en av få som kan få godkänt, men att man hellre borde låtit honom stå mot SFK).

FöregåendeSida 3 av 3