eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Sirius - Örebro [2020-07-05 kl 17.30]

Obehagligt med hemmamatch mot ÖSK med vetskapen om att vi släppt in fyra mål mot dessa år efter år nu. Men det är nya tider nu. Jag säger som Melkemichel sade en gång i tiden: Det finns inga spöken.

Kör!

Det är bara att ”åk” som Stenis sa en gång i tiden!

Det kan gå hur som helst idag. Allt hänger väl på hur mycket vi orkar springa och spela vårt spel. Jag hoppas se en pigg Sirius som pressar högt och förar spelet.

Alltså vilken match vi gör! Fortsätt så Sirius! Jag kunde inte vara nöjdare efter de här 113 minuter! Så jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Fy fan vad underbart! Vi avfärdar det ena spöket efter det andra nu, ju!

DET FINNS INGA SPÖKEN.

Älskar hur vi bara kör på när vi släpper in mål. Tidigare säsonger har vi vikt ned oss något förbannat när vi släppt in jobbiga mål i baken, men nu kommer vi ut efter pauserna och bara kör. Lite dåliga starter senaste matcherna har vi haft, motståndarna har börjat läsa vad vi vill göra och lagt pressen högt. Men sen har dom inte orkat fortsätta matchen ut. ÖSK såg ju helt slut ut redan efter en timme, hade varit riktigt surt om dom lyckats få in en kvittering. Vi hade flera omställningslägen som vi kunde punkterat matchen med, det är väl det enda negativa att vi skulle kunna haft det lugnare sista kvarten. Lite svajiga bakåt är vi, men med den här offensiven så kan man inte klaga alltför mycket.  Tittade på Ellos-matchen före våran och dessa högprofilerade lag är ju starka och fysiska men inte ens i närheten av vårat passningsspel. Fantastiskt att vi kan lyckas prestera det här spelet med våran budget.