eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Sirius - Häcken [2020-06-22 kl 19.00]

Matcherna duggar tätt nu. Om spelarna orkar (de har vilat upp sig i Sundsvall nu och tränar ett lättare pass där i skrivande stund) så ser jag ingen anledning att ändra på en vinnande startelva, och denna elva stod ju upp rätt bra i premiären också. En spelare som stärkt sina aktier är dock Shabbe som jag tycker gjort två riktigt tongivande inhopp, varför han borde få än mer speltid här om inte Suggi levererar. Kennedy borde väl få speltid om vi ligger under och behöver jaga mål, förutsatt att han visar bättre form. Det kan också finnas ett värde att få in Kebba i matchen, då han ju är bra i luftrummet och i sina bästa stunder kan stå för underbara genomskärare till kanterna. Annars tycker jag att Mo gör det förvånansvärt bra på topp och ger bra utrymme för våra vassa ytterforwards. Får hoppas att det lossnar för Steffo. Känns som en svår match. Vi möter ett Häcken som kommer till matchen med två 1-1-resultat, den ena upphämtningen (den i går, då man skickade upp målisen på en hörna i slutet) senare än den andra i Falkenberg. Inte ett jätteimponerande Häcken hittills, men de blir nog ändå en svår nöt att knäcka. Poäng vore najs!

Får vi Sam tillbaka har vi han och Sugi på högerkanten samt Vecchia och Shabani på vänsterkanten. Det är riktigt bra, fyra spelare som gör sin gubbe allihop!

Den extra edgen i anfallsspelet kan vi dock bara få om Kennedy kommer i form och levererar centralt. Persson har sett lite tunn ute i sina inhopp hittills tycker jag tyvärr(en av få), men han ska givetvis få tid.

Jocke är rätt tunn och gänglig, men det är nog lite av hans styrka ändå. Jag har sett han slita sig loss mot våra tunga mittbackar på träning. Han är väldigt avig på så vis. Var ju även nära på att snubbla in ett mål senast. Vi har skapat flest chanser i allsvenskan hittills. Gäller att, som senast, förvalta dessa också. Senast på Studan var det galet många skott som inte ens träffade inom ramarna och då kan det omöjligen bli mål. Där kan vi hoppas på Igbo framöver.

Nu lyckades jag bara lyssna på matchen på radio men det låter ju väldigt mycket som att vi spelar väldigt rolig fotboll. Och kanske hellre dundra på en massa halvdåliga avslut än att aldrig få till avslut som har varit tendens tidigare.

Skön poäng med viss mersmak, men är Häcken-spöket det nya svarta, a.k.a. ÖFK-spöket?

Det känns som vi borde ha vunnit, men då kan vi förstås inte släppa in mål från över halva planen ... Eller styra in en annan boll i egen kasse ... Och för den delen fortsatt skjuta strax utanför, förutom i gjorda mål som jag först och främst tillskriver Acke och det andra målet var bara kaos! Men bra krigat. 🙂

Ändå en tongivande insats! Vi hade kunnat haft full pott efter dessa tre, svåra omgångar. Nu har vi ett av vardera tecken och får väl ändå vara hyfsat nöjda med utdelningen. Hade någon frågat mig för någon vecka sedan om jag skulle ta 4 poäng efter dessa 3 omgångar så skulle jag ha tagit det alla dagar i veckan.

Lukas får chilla lide framöver kan jag tycka.