eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Sirius - Göteborg [2020-06-28 kl 14.30]

Snart dags igen! För första gången någonsin (?) verkar vi ha lägre odds än motståndarna Blåvitt. Inte så konstigt med tanke på omständigheterna. Vi har spelat bättre än dem i den allsvenska starten och de ska avverka sin tredje match på sex dagar. Hoppas att de gör rejält slut på sig i kvällens cupkvart mot Bajen. Gärna förlängning. De kommer nog ha dilemma i sitt mittlås. Jag hyser stora förhoppningar.

Inte hundra på om detta är rätt tråd för min fråga men har någon koll på om det finns något ställe som visar matchen utomhus?

 

Allez Sirius

Citat från anksvans den juni 27, 2020, 16:04

Inte hundra på om detta är rätt tråd för min fråga men har någon koll på om det finns något ställe som visar matchen utomhus?

 

Allez Sirius

Interpool visar på balkongen och Williams på sitt utedäck (tror jag). Deals finns.

En annan ska vara bollkalle i morgon. 😂

Tack för tipsen!

 

Grattis till jobbet, se till å dricka ordentligt.

Har sett en del Göteborg i inledningen och dom har knappast levererat i nivå med spelarmaterialet. Nu när Söder är skadad saknar dom också en naturlig spjutspets, inte helt olikt oss visserligen men deras spel fram till straffområdet har också hackat. Problemen med backlinjen verkar Poya försöka lindra genom att flytta ner fler spelare i ett lågt försvar.. Av alla lag som anses ska slåss om topplaceringar känns Göteborg klart sämst på att föra matcher, så fort dom möter något hyfsat lag brukar det sluta med att dom nöjer sig med att ligga på kontring. Där är man farliga och jag hoppas verkligen vi gjort läxan från hemmamatchen ifjol. Sen kommer dom nog stärkta av att ha slagit ut Bajen i cupen även fast det bara var för att man fick spela med en man mer i 70 minuter, klyschan först målet blir nog viktigt i den här matchen.

En ljudupptagning i samband med en hörna gjorde gällande att deras nummer åtta skrek "va' f*ck håller vi på med, vi möter f*cking Sirius" ... Vi mötte ju i sin tur ett fakking sletet lag och borde väl egentligen ha avgått med tre poäng. Synd på det första bjudmålet, men ännu värre var det med andra offside-målet. Domarkåren, sluta hjälp storlagen! Nåja, en okej insats även om vi stundtals hade för stor respekt för motståndet. Kanske vår sämsta insats hittills, men den renderade ju ändå i en minst sagt rättvis poäng mot självaste IFK Göteborg. Rydströms Sirius gör det bra so far. Insläppta mål på hemmaplan oroar dock. Vårt hem är vår borg, sluta släpp in två mål per hemmamatch!

Det forna storlaget IFK kan inte riktigt ta oss på allvar. Vi ses, bakom lykta dörrar, som en uppkomling och ett skitlag hos vissa Göteborgare och som man enkelt ska slå med typ B-laget. Tror däremot att mer initierade personer som Poya har en annan uppfattning.

Jag är faktisk rätt imponerad av sättet Sirius spelar. Vi pressar högt och gör att motståndarna känner sig obekväma och tappar en hel del bollar. Dock vi måste vara lite mer försiktiga bakåt och inte släppa sådana dumma mål som vi hade gjort hittills. jag var inte imponerad av Sugita de första två matcherna, men han visar att han kan jobba hårt.Rätt imponerad av hur han följde efter bollen när han gjorde mål (med bröstet!) mot Häken. Han var fantastisk pigg och gav många bra passar till Vechia mot Göteborg, en av dem led till Vechias kanon mål. Björnström har också visat att han är redo för att slita hårt och han gör en kanon jobb på sin vänster sida. Netabay känns också lovande: får han bollen framför målet kan han göra mål utan problem! Jag ser försiktig positiv på den här säsongen: det är bara att håla oss skadefria och att orka den tempo som vi har visat!