Synliga sökvägar i forum – Du är här:ForumVästra Sidan: Sirius BandySirius-Frillesås 8/3 17.00
eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Sirius-Frillesås 8/3 17.00

Sida 1 av 2Nästa

Vägrar tro något annat än att vi fixar detta. 3 raka segrar så får övriga matcher sluta precis hur som helst.

Nu jävlar vänder det!

Hur kan en klubb eller idrottsförening betyda så mycket i ens liv? Det är ju löjligt egentligen med tanke på allt annat allvarligt runt omkring oss såsom klimathotet, viriusinfektioner etc. Men så är det. Sirius är en del av mitt liv, en viktig del ska sägas. Jag mår dåligt när Sirius förlorar och väldigt bra när ”älsklingarna” vinner. Nu vinner vi mot Frille, därmed basta (som Garry skulle ha sagt)!

Tänkte ett tag iskallt att det inte är hela världen om vi skulle förlora på söndag, men då är det nog goodbye. Jag kom på att Frillesås möter Falun i sista omgången och då är det stor risk att motivation slår klass.

Sjukt jobbigt. Vinn nu! Kom igen nu!

Enligt min kalkyl skulle vi ha sex poäng och en målskillnad på 28-6 inför den här matchen. Därmed skulle vi bli klara för elitserien i och med vinst här....   Utnämner mig härmed till den sämsta tipparen i världshistorien... Möjligen i konkurrens med Bagdad-Bob och Hitler....

Snälla vinn bara

 

Jag är mindre nervös inför detta än vad jag kommer att vara i Falun på onsdag om vi skulle lyckas vinna idag. Det är väl ungefär den analys jag kan få ur mig.

Bra att hämta upp 2-4 men i övrigt, herregud, detta är ju pinsamt. En man mer i >45 min och dessutom en av deras farligaste offensiva killar och vad händer? Jo Frille gör mål! Ska fan inte få hända! Så besviken! Killarna verkar vara helt under isen och nu krävs det mycket för att man ska vara kvar i elitserien. Jag har nästan gett upp.

Mycket ska man vara med om … när det gäller Sirius Bandy.

Kan vara en legendarisk straff av Jimi á la Pirre mot Gripen när det begav sig.

Vi får tacka övre makter. Att det även blir oavgjort i Lidköping.

Helt, helt sjukt!

Citat från Nyllet den mars 8, 2020, 19:15

Bra att hämta upp 2-4 men i övrigt, herregud, detta är ju pinsamt. En man mer i >45 min och dessutom en av deras farligaste offensiva killar och vad händer? Jo Frille gör mål! Ska fan inte få hända! Så besviken! Killarna verkar vara helt under isen och nu krävs det mycket för att man ska vara kvar i elitserien. Jag har nästan gett upp.

Alltså, det är något självdestruktivt med det här laget. När vi har momentum, motståndarna har en utvisad och deras skyttekung åker på matchstraff - då slutar vi helt spela bandy och släpper in ett baklängesmål istället. Ju bättre läge vi har, desto sämre spelar vi.

Nåja, fortfarande allt i egna händer om vi vinner två raka hyfsat klart, men hur i hela friden ska det gå till?

Sida 1 av 2Nästa