eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Sirius-Falun måndag 2 mars 19:00

Hampan blir trevligt

Hampan blir det alldeles oavsett.

Blir det Relitan är jag på Hampan. Blir det Studan kommer jag vara där.

Jag skulle välkomna ett öppet brev eller något slags ställningstagande från VS sida. Visst, det är svårt att tala för hundratals medlemmars inställning, men jag skulle tro att mer eller mindre alla aktiva supportrar inom bandy-Västra är emot detta eventuella tilltag.

Det handlar inte heller bara om oss hemmasupportrar, utan kanske än mer om bortasupportrar. Vad skulle vi tycka om vi planerar en resa till en bortamatch och hemmalaget utan rimliga skäl väljer att vänta till några timmar före matchen med att besluta om matchen ska spelas på ordinarie arena eller på en arena där vi riskerar att inte få plats? Jag känner personligen ett gäng Falusupportrar i Stockholm som just nu är i den situationen. De är lindrigt uttryckt förvånade över Sirius Bandys agerande, det handlar ju inte om något extremväder.

Jag lägger ner bandyn och ser fram mot fotbollspremiären.

Blir det Relitahallen kommer jag att kolla matchen via Aftonbladet....  Men ett öga på en deckare, för jag skulle bli så otroligt besviken över att vi skämmer ut oss totalt i bandysverige. Har vi inte bättre förtroende för vårt lag så.... ja..... då får det gå hur fan det vill!!!

Nåja, mitt tidigare tips står kvar. Vi krossar masarna med minst 12-1!!! Och då menar jag på Studan.  Om matchen går i Relitahallen ger jag helt enkelt fan i hur det går!!!

Jag brukar kolla vårt lokala väder på klart.se, tycker att de brukar vara ganska så träffsäkra. Enligt dessa meteorologer blir det ingen nederbörd alls förutom en förmiddags-skur (beslutet tas då på fm) i morgon. Det är heller inte på tal om någon värmebölja, utan det spås bli 1-2 grader under matchen. Det är ju närmast perfekta bandyförhållanden. Jag vet inte om man är rädd för eventuell vind? Det blev ju matchavgörande i den senaste "playoff"-matchen på Studan då vi inte kunde handskas med motståndare i medvind och nyttja vår egen medvind …

Både YR och SMHI säger 3-4 grader plus, svag vind samt uppehåll till 21 cirka.

Nåväl jag tycker inte laget ska fokusera på vädret eller för den delen tro sig kunna maximera utfallet genom att flytta matchen. Det kan snarare ge extra energi till motståndaren.

Jag tycker att vi borde visa mer missnöje än att sitta på Hampan om matchen spelas i Relita. Då tycker jag att vi ska dit och befinna oss framför entrén till Relita (alltså på utsida) och sjunga i 90 minuter "Vi står pall utan hall"!