eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Sirius-Falun måndag 2 mars 19:00

Sida 1 av 4Nästa

Två lätt stukade lag i andra omgången. Jag tror inte Falun viker ned sig så som man gjorde mot Frillesås.

Rysare pågång!

tippar ändå att vi vinner denna med 5-3

Jag hade ju trippat 23-3 efter två omgångar, så jag räknar  att vi gör 19 mål nu mot Falun...  Det borde räcka för seger....

Besked om vi ska spela på Studan eller i Relitan kommer måndag förmiddag.

Någon sorts bojkott från klacken lär det att bli om vi spelar i Relitan. Frågan är om man ska gå dit och sittstrejka, se matchen på lokal eller sitta hemma och sura.

Det måste vara ett dåligt skämt... Första april har kommit tidigt i år!!!

Det blir Hampan på måndag.

Vinn bara!

Spela på Studan bara!

Varför pissa på supportrarna?

Jag vet inte hur resonemanget har gått. Edsbyn brukar ju klaga på att vi kör på Studan när det finns en hall.

 

Jag har sett Sirius Bandy sedan mitten av sextiotalet. I näst högsta serien och i högsta, i kval och i slutspel, och jag har sett Sirius bli Svenska Mästare. Men aldrig tidigare har jag upplevt att klubben inte tycker att det är viktigt att jag och andra supportar är på plats på hemmamatcherna. För det är ju vad man säger när man aktivt överväger att spela på en arena som bara kan ta några hundra åskådare, varav en stor del inte ens ser hela planen.

För egen del känner jag inte för att se någon av de kommande hemmamatcherna i kvalet, oavsett spelplats. Om väderprognosen ser bättre ut på måndag förmiddag blir det kanske spel på Studan den här gången, men jag inser ju att om prognosen inför framtida matcher (den här säsongen och i framtiden) visar mindre bra väder kommer vi att få samma situation då. Med en sådan osäkerhet är jag inte beredd att planera in framtida matcher i min kalender.

Klubbens agerande kan inte beskrivas bättre än Joint gjorde i ett tidigare inlägg.

Det ser ut som att det blir uppehåll och ca 0. Utgår från att matchen spelas på Studan.

Sida 1 av 4Nästa