Synliga sökvägar i forum – Du är här:ForumVästra Sidan: Sirius BandySilly season 2021
eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Silly season 2021

Å där blev det klart med Albin Thomsen. Ett bra nyförvärv som säkerligen kommer göra bra ifrån sig. Han har en bra skridskoåkning samt lite lurig klubba/skott.

Han gjorde det bra när han kom tillbaka till Villa för två säsonger sedan men blev sjuk i körtelfeber. Det blev 15 poäng på 23 matcher i grundserien senast. Sedan blev det frysboxen i kvarten mot oss och så gjorde han 2 semifinaler.

Det låter kanske inte mycket men detta är en mycket bra värvning!

Han hade visserligen kontrakt över nästa säsong men jag tror inte Sirius har betalat något för övergången.

Bandypuls skriver:

Ur Sparris i Villas intervju.

"Får ni någon ersättning för Thomsen?

– Nej, nej. Sirius behöver inte köpa loss honom på något sätt. Vi ser till Albins bästa och hans utveckling. Vi har svårt att ge honom vad han behöver och då är det bättre att göra så här."

Bra med ledare som ser till unga spelares utveckling både som spelare och människa.

Spännande! Bra mix av unga och TED x 2 plus Bäck och Kröller. Nu väntar vi bara på att tränarna ska bli klara 🤓.  500:- in på fansens värvning idag!

Sirius Hej!

Nämen så trevligt att vi nu är klara med tränarna! Har ingen koll på Oskar men det kommer säkert att bli bra. Det ser onekligen väldigt intressant ut, och tryggt med Olle och Andreas som hjälpbrädor. Längtar redan till bandysäsongen men inte till höst och vinter (som vi fått en försmak av redan i maj 😟).

Kan bli riktigt riktigt bra det här. Lite nytänkande med separerade arbetsuppgifter.

Hoppas bara den positiva spelstilen med anfallsinriktad fartbandy fortsätter.

Jag trodde att Player-manager var samma som spelande tränare men det verkar inte så. Hur som helst så tror jag det är viktig att speciellt de unga spelarna får en form av mentorskap både på och utanför banan.

Jag hoppas (jag tror) att både Olle och Andreas får tillräckligt med tid för att kunna göra ett gott jobb.

Ultras Termos har fått ihop en bra sammanfattning över silly säsongen såhär långt

https://ultrastermos.blogg.se/2021/april/sillguiden-2021.html

Jag såg i sammanställningen över bandyallsvenska lag att Johan Jansson Hydling slutar. Nu verkar Ljusdal ha full trupp så det är nog inte troligt med en comeback heller till säsongen.

Kanske dags att våga säga tack för alla säsonger då och lycka till framöver, vad man nu gör i Ljusdal...

Pasjkin lämnar AIK redan efter tre månader. Det ryktas även om att ryssarna kommer lämna samt att Daniel A lägger av (igen).
Framåt för svensk bandy!

å så är Nöne omvald också…

Nyförvärv på tränarsidan i Sirius presenteras ikväll! Blir jättebra!