Synliga sökvägar i forum – Du är här:ForumVästra Sidan: Sirius BandySilly season 2021
eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Silly season 2021

Jag kan påminna om listan över certifierade tränare
https://www.svenskbandy.se/BANDY-INFO/UTBILDNING/elittranarutbildning/certifieradeelittranare/

Jag "droppar" några namn

*Pirre är ju ledig även om jag inte tror att han skulle passa in just nu. Han har väl många uppdrag redan och fick ju dessutom gå från Bajen under konstiga förhållanden. Det kanske får gå någon säsong innan han tar något nytt.
*Thomas Liw har två söner i laget vilket säkert ökar intresset från honom. Det är inte helt optimalt att vara tränare under sådana förhållanden även om han är väldigt meriterad. Han har ju dessutom en firma som han säkerligen behöver styra över.
*Muhren har väl anhandlats redan.
*Magnus Nordin är välmeriterad men har väl sagt att damlandslaget var sista uppdraget. Dock kan han ju ha ändrat sig!
*Mikhail Svechnikov tycker jag är ett spännande namn som tränare.
*Svenne Olsson även han ett spännande namn men nog upptagen i Broberg. Han skulle kunna utföra mycket bra i vårt unga Sirius.
*Sergei In-Fa-Lin är också en intressant figur. Nu senast assisterande i Vetlanda men har en bra erfarenhet att många olika uppdrag.

Vi kommer nog fram till att det är Farbror och @nyllet som själva får stiga fram och ta det! Assisterande bli @garligur. De får visa var skåpet ska stå! Föregå med gott exempel med hård barmarksträning och en näringsrik kost.

Med Sirius-anknytning finns ju Dennis Wasberg och även kurschefen Kjell Edberg.

Farbror lär redan sitta och ladda ute i torpet och dra upp riktlinjerna.  Jag ligger lite efter med träningen, eftersom det är svårt att komma ner till Spanien nu, men lagom till försäsongen drar igång så kommer vi att vara redo!!

Vad kan vara bättre en fredagseftermiddag.

Andersson förlänger: ”Det känns jättebra” 

Tack Anton, du är en klippa!!!

Bästa fredagen på mycket länge! Anton ”väggen” Andersson

Anton, fina Anton! Vi älskar dig!

Snyggt Anton!

Heinonen var i Vänersborg i helgen (besökte Kumpuoja och Mikko Lukkarila enligt TTELA). Det finns ju några mer finländare i området så det kanske passar bättre socialt för honom att vara där. Jag ser det inte som helt otroligt att han flyttar på sig. Edsbyn kan ju också vara ett alternativ (han har provtränat där innan han kom till oss och en brorsa Määttä är ju där redan)

Jag tycker att Jimi kom bort lite under säsongen som var. Det var inte riktigt samma glöd i skridskoåkningen och inte lika vass framför mål. Nu tog Ted B en del av hans plats i målprotokollet och som straffskytt vilket jämnade ut sig som lag.

En liten snackis i alla fall!

Hmm.... då undrar man ju om även Teemu är på väg bort? Vore inte bra.

@nyllet Teemu tolkar jag det som (vet ej med säkerhet) att han och familjen trivs i Uppsala, han trivs med att jobba åt Bandygymnasiet mm.

Det gäller ju att man vill/får behålla så många som möjligt. Det går inte att bygga långsiktigt om vi tvingas byta ut halva truppen varje år. 1-2 spelare ut och 1-2 spelare in är bra tycker jag.