Synliga sökvägar i forum – Du är här:ForumVästra Sidan: Sirius BandySilly season 2021
eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Silly season 2021

Jag tycker det är intressant med Muhrén som tränare. Han har ändå bra "track-record" som assisterande och huvudansvarig (hur Galotta tänker skiter vi i).

Pendling från Sandviken är ju inga problem när han är van vid Stockholms-pendling.

Dessutom behöver det ju inte bytas tapeter 😀🤔

Är det någon som vet hur det ser ut i våra ungdomsled? Någon på väg upp?

Jag ser gärna att vi fortsätter med egna produkter. Tycker Sirius gjort kanonjobb med övergången junior-senior på senare tid.

Jo det finns ett antal spelare underifrån men det är något år kvar innan de kan ta de kan ta det stora steget. Viktigt att vi kan behålla många av dem i träning ett antal år till även om de är bra för sin ålder.
Steget till seniorspel är svårt.

Det är några fler juniorer med å tränar med a-laget än de som får speltid

 

Ajk väljer att presentera Isac Karlsson (från Vetlanda) mitt under slutspelet och innan ordinarie kontraktstider har gått ut. Undrar vad som är syftet med det?  Är det ett allmänt behov av att synas och höras eller ?

Det kanske är några anfallare påväg bort som de behöver ersätta.

De får dessutom en junior att spela med till nästa år i alla fall.

Sådärja! Härliga Ted! 2+2 = 5 (visst är det så)

(finns ju en modern sång också https://www.youtube.com/watch?v=11oAXmVdEyQ)

Haraldsson skriver långtidskontrakt

En mycket viktig förlängning och oerhört kul att han tror på det som görs.

Då väntar vi in flera andra också då: Anton, Nisse, Bella, Lomanov...

 

Underbart Ted! Bara för resten av laget att följa (plus Bella och Lomanov såklart)..

Jag tycker att vi kapar aik:s planer på ryssförstärkningar. Mirgazov, Ishkedin och Thoumas Määttä. Var finns miljadärssponsorerna när man behöver dom 😉

Ted som drivande i spelet och troligen seriens bäste hörninslagare visar Siriushjärta redan efter två år. Hans förlängning bör vara ett statement för de yngre spelarna som ev funderar på andra klubbar.

Vi väntar ivrigt på flera påskrifter!!!

Bra artikel i UNT också.

–Jag hoppas att nästa spelare att skriva blir någon av våra egna produkter, säger Helmersson och syftar på
Anton Andersson, Nils Bergström, David Thorén och Samuel Heeger, säger Jimmy Helmersson.

 

Annat:

Patrik Johansson lämnar Vetlanda. Jag tror han flyttar "hem" och då ligger Vänersborg (Sveriges golvbrunn) relativt nära.

Otroligt bra signal till övriga när nu Ted H skrivit kontrakt på 4 år. Någon som vill spekulera i vilken tränare som kan vara på g? Troligtvis inte Murren men vem kan det då vara? Eller så är det så att Olle, Eskhult och Viktor mörkar, man vet aldrig. En kul grej är att jag frågade Viktor om han hört rykten om vem som skulle träna blåsvart efter det att Esa sparkats. Har ingen aning svarade Viktor. Några dagar senare... jag ni vet vad som hände ;-).