Synliga sökvägar i forum – Du är här:ForumVästra Sidan: Sirius BandySilly season 2021
eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Silly season 2021

Sida 1 av 10Nästa

Startar denna tråd redan nu eftersom jag är lite orolig för framtiden. Vilka har kontrakt? Teemu tror jag? Inga nya kontrakt skrivna än så länge vad jag vet. Hoppas alla stannar. Jag hoppas båda Teddarna stannar. Ted B har varit en fantastisk tillgång denna säsong, en riktigt bra värvning. Många klubbar som gärna skulle vilja ha Nisse, Heeger och även Thorén i sina lag. Viktigt att behålla alla. Anton också för den delen men jag har en känsla att det finns ett överskott på bra målvakter. Sedan undrar man vilken/vilka som ska träna blåsvart nästa säsong? Olle är säkert intresserad att vara huvudtränare men vill nog ha med sig Eskhult och/eller även Viktor men har Sirius råd med 3 tränare? Nja, tror inte det. Skulle ingen av dessa vara intresserade eller kunna p.g.a. andra skäl, har jag en drömvärvning och det är Ola Johansson som verkar lämna Byn.

Såhär har jag noterat att det ser ut som nedan (kan finnas fel i denna)

Kontrakt till och med 2020/21 (dvs utgående)

Ludvig Jonasson
Anton Andersson
Ted Haraldsson
Jerker Ortman
Nils Bergström
Samuel Heeger
Kalle Mårtensson
Jimi Heinonen
Ted Bergström

Juniorerna har också kontrakt till och med 2020/21
Marcus Mårtensson
Arvid Tapper

Dessa ha ett år till (2021/22)

Sune Gustafsson
Oscar Qvist
William Liw
Teemu Määttä
Matteus Liw
David Thorén

 

Lund skriver i UNT (28 feb) att Teemu är öppen för en fortsättning i Sirius men att han inte har någon brådska. Det tolkar jag som att hans kontrakt inte sträcker sig över nästa säsong alt att han har en förlängningsklausul.

Nu är det väl egentligen bara lag som har "åkt ur" där det kan/bör diskuteras kontrakt osv. Jag undrar hur spelare som Mossberg och Fagerström resonerar. Jag tror ingen av dem tänker sig att sluta.

Jag har fått höra att just nu och av förståeliga skäl, är det fullt fokus på kvartsfinalen mot Villa. Men kan vi göra hyfsat jämna matcher mot Villa ser jag väldigt ljust på framtiden.

Intervju med Nisse på hemsidan inför matchen mot Villa. "Man njuter bara, och det är kul att kunna göra det med så många av sina polare man spelat mer eller mindre hela karriären med. Många av oss var på Studan och kollade på senast det spelades slutspelsbandy och jag var nog inte ensam om att drömma att kliva ut där själv och lira. Självklart hade det varit lite roligare om det skulle vara 9 000 på läktaren, men det får vi lösa till nästa år". Detta tolkar jag som att Nisse spelar i Sirius även nästa säsong! Hoppas!

Då säger vi så tycker jag och noterar Nisse klar för nästa säsong.

Det verkar som, enligt UNT, att Olle inte kommer att bli tränare nästa säsong, ej heller Eskhult verkar angelägen. Dags att ringa Ola Johansson Jimmy!

Såg i en intervju att Muhrén kontaktats av flera klubbar. Är vi en?

Det kan vi ev vara då det kan vara intressant att höra sig för. Jag tror dock att han får någon roll i SAIK.

Frågan är om vi har råd att ha den typ av tränare. Det behöver kanske vara någon egen lösning ändå.

Då skriver UNT (Lundh spekulerar) om Muhrén som ev. ny tränare till Sirius. Det är bra att det skrivs lite och spekuleras tycker jag. Sålänge det handlar om positiva saker som att man satsar på ungdomarna, spelare/tränare in och bra ekonomiska resultat med mera.

Vi vill har kvar alla är budskapet från föreningen.
Ingen av spelarna har skrivit på för någon annan klubb vad det ser ut nu.

Kan bli en intressant Silly detta!

Sida 1 av 10Nästa