eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

SAIK - Sirius tisdag 7 december 19:00

FöregåendeSida 2 av 2

Trevligt med en pinne. Bra Sirius!

Första poängen mot Sopsäckarna borta sen  1994 om jag ser rätt. Ser bra ut med 18 pinnar o en sjätteplats efter halva serien.

Jo det ser bra ut spelmässig och vi har en härlig trygghet även när det går oss lite emot.

Historia
Nja jag tror vi spelade 4-4 under säsongen 1998/99 men senast vi vann var säsongen 1993/94 (3-2). Vi vann för övrigt (4-3) även säsongen innan (1992/93). Vi har skrapat ihop 11 poäng mot SAIK borta sedan första matchen 1950 (vi har mötts 47 gånger i seriespel).

Den andra matchen mot SAIK borta (2 januari 1955) var för övrigt den första omgången matcher med sarg.

Det var inte länge sedan, d.v.s. under den mörka tiden, SAIK lekte med oss och när en 3-0 ledning efter 30 min allt som oftast slutade med en förnedrande storförlust. Nu kvitterar vi till 3-3 och tar dessutom ledningen med 5-3 en bit in i andra. Någonting stort har hänt!  Lägg därtill att vi gjorde 3 rätt stora försvarsmissar. Vid SAIKs 3-0 mål fick vi inte bort bollen och 4-5-målet kom efter att Jerker missade två gånger att slå bort bollen på volley och sedan gjorde Matteus Liw en galen bakåtpassning som resulterade i 5-5. Med lite säkrare försvarsspel kunde vi faktiskt lika väl ha vunnit. Men kära Västringar, missförstå mig inte - jag är trots försvarsmissarna supernöjd med killarnas insats. Och visst var det rättvist att Super-Ted kunde sätta hörnan i slutminuten.

FöregåendeSida 2 av 2