Return of the Mahalobians

Citat från Nyllet den februari 2, 2022, 15:57Blåsvart har nu spelat 26 omgångar av 30. Av 16 västringar återstår endast 5 st som tippat 32p och över. Nyllet 34p, kniv-jonas 38p, Haze 32p, Gabbe 35p och RRR 32p. Heders till dessa 5 som trott på sitt kära blåsvarta lag 😇. Blåsvart har kvar Väners (h), Byn (b), Broberg (b) och Vetlanda (h) d.v.s. totalt 8p. Som jag känner och tror ligger Gabbe och kniv-jonas bäst till.
Vad gäller totalt gjorda mål råder en väsentligt större optimism bland västringarna. Ingen ligger under de hittills gjorda 109 målen. Blåsvart har ett snitt på 4.19 mål per match och om det fortsätter så får man lägga på 17 mål d.v.s totalt 126 mål efter 30 omgångar. Om detta skulle infalla ligger Stellan och Brukarn bäst till med sina 126 mål.
Blåsvart har nu spelat 26 omgångar av 30. Av 16 västringar återstår endast 5 st som tippat 32p och över. Nyllet 34p, kniv-jonas 38p, Haze 32p, Gabbe 35p och RRR 32p. Heders till dessa 5 som trott på sitt kära blåsvarta lag 😇. Blåsvart har kvar Väners (h), Byn (b), Broberg (b) och Vetlanda (h) d.v.s. totalt 8p. Som jag känner och tror ligger Gabbe och kniv-jonas bäst till.
Vad gäller totalt gjorda mål råder en väsentligt större optimism bland västringarna. Ingen ligger under de hittills gjorda 109 målen. Blåsvart har ett snitt på 4.19 mål per match och om det fortsätter så får man lägga på 17 mål d.v.s totalt 126 mål efter 30 omgångar. Om detta skulle infalla ligger Stellan och Brukarn bäst till med sina 126 mål.

Citat från Nyllet den februari 2, 2022, 16:14Vilka lag av IKS, Broberg, Motala och SAIK hamnar 5-6 i tabellen? Kollade lite på lagens motstånd de sista 4-6 omgångarna.
Sirius, 32p, har som sagt Väners och Vetlanda hemma samt Byn och Broberg borta. Tippar 4p = 36p
Broberg, 30p, har ÖSK och IKS hemma samt VBK, Tellus, Rättvik och VSK borta. Tippar 8p = 38p
Motala, 27p, har Bollnäs, ÖSK och Villa hemma samt Bajen, Frillesås och SAIK borta. Tippar 6p = 33p
SAIK, 27p, har AIK, VSK och Motala hemma samt VSK, VBK och Bajen borta. Tippar 8p = 35p
Känns som Broberg har lättast program och tar 5:e platsen. Motala tror jag inte klarar 6:platsen. Det kommer att stå mellan IKS och SAIK.
Vilka lag av IKS, Broberg, Motala och SAIK hamnar 5-6 i tabellen? Kollade lite på lagens motstånd de sista 4-6 omgångarna.
Sirius, 32p, har som sagt Väners och Vetlanda hemma samt Byn och Broberg borta. Tippar 4p = 36p
Broberg, 30p, har ÖSK och IKS hemma samt VBK, Tellus, Rättvik och VSK borta. Tippar 8p = 38p
Motala, 27p, har Bollnäs, ÖSK och Villa hemma samt Bajen, Frillesås och SAIK borta. Tippar 6p = 33p
SAIK, 27p, har AIK, VSK och Motala hemma samt VSK, VBK och Bajen borta. Tippar 8p = 35p
Känns som Broberg har lättast program och tar 5:e platsen. Motala tror jag inte klarar 6:platsen. Det kommer att stå mellan IKS och SAIK.

Citat från Jocke den februari 2, 2022, 16:17Jag avundas dina försök @nyllet att förstå hur @farbror har konstruerat dessa beräkningar. Med det sagt så är jag väldigt nöjd med att jag själv har en del "fel" i sammanhanget. Jag hoppas nu på 39 mål till så att jag åtminstone får rätt antal mål.
Jag hoppas naturligtvis på att @kniv-jonas får rätt med sina 38 poäng (eller helst att det blir fler)
Jag avundas dina försök @nyllet att förstå hur @farbror har konstruerat dessa beräkningar. Med det sagt så är jag väldigt nöjd med att jag själv har en del "fel" i sammanhanget. Jag hoppas nu på 39 mål till så att jag åtminstone får rätt antal mål.
Jag hoppas naturligtvis på att @kniv-jonas får rätt med sina 38 poäng (eller helst att det blir fler)