Synliga sökvägar i forum – Du är här:ForumVästra Sidan: Sirius BandyPublikrekordet
eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Publikrekordet

Jag har klurat på en grej.. Det oslagbara 9000 rekordet. Tänk om vi får en hemmamatch som blir den första med publik. Jag tror det skulle kunna bli galet mycket folk, oavsett motstånd. Hoppas IK Sirius BK är på tårna i sådana fall. Hammarby hemma Söndag 29/11 vore ju något. Vet någon hur mycket folk Studan tar in i sin nuvarande form? Nu hoppas vi självklart att vi får gå redan i September men det ser mörkt ut.

Vad tror ni, skulle Hammarbymatchen med lite reklam inför bräcka 9000 rekordet? Eller kanske någon match i eventuellt slutspel..

Jag tror huvudläktaren tar 3500 åskådare och det är ju den enda läktaren just nu (tyvärr).

Jag gillar verkligen tanken på att det är många som ”hungrar” efter att gå å se bandy igen.

Det kan nog bli 2-3000 vid en nystart vilket ju i sig skulle vara riktigt roligt.

 

Beror helt på hur virussituationen ser ut då. Men om vi utgår från att en publik utan restriktioner tajmas in lagom till bandyn så tror jag väl att det kommer leda till en publikboost. Folk är svältfödda på liveupplevelser som det ser ut nu. Däremot om det fortfarande är oroligt så kommer vi kanske att tappa ängslig publik som tillhör riskgruppen och man ska komma ihåg att bandyn har en ålderstigen publik.

Finns det någon information om låt säga de fem mest besökta hemmamatcherna i bandyn?

1. Sirius–Edsbyn, 8 975 åskådare (2009)
2. Sirius–Skutskär, 7 852 åskådare (11 nov 1959) ??
3. ?
4. ?
5. ?

Bollnäs-Edsbyn år 2000 annandagsmatch. 8151 Pers.

Citat från Mackan den augusti 5, 2020, 12:49

Bollnäs-Edsbyn år 2000 annandagsmatch. 8151 Pers.

Nu tänkte jag Sirius hemmamatcher även om 8 151 även det är en bra publiksiffra