eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Publik i Allsvenskan från 1 oktober

https://www.allsvenskan.se/nyheter/nyheter-fran-allsvenskan.se/publik-pa-fotbollsmatcher-fran-1-oktober

 

Vilka tror ni får förtur vid ett publiktak? Eller blir det först till kvarn? Kommer någon på sittplats att ställa sig upp?

Det kommer att bli kraftigt reducerad antal åskådare som tillåts. Hur många är lite beroende på arenans utformning. Säg att Sirius får tillåtelse att ta in 2500 så blir det ca 800 biljetter till öppen försäljning eftersom man redan har sålt 1700 biljetter i form av säsongskort.

 

Edit: Såg att UNT precis publicerade en artikel i ämnet som beskriver problematiken bra för Sirius del.

https://unt.se/nyheter/artikel/publik-pa-matcherna---da-kan-sirius-ga-back/er9pqovl

Förutsätter all-seaters stadiums med distans.

Det är bara att ta det här hundåret och hoppas på att vi kan återgå som vanligt nästa år.

Det där med selektering osv. Nja, jag vet inte jag ...

Sittplats-åskådare på evenemang uppemot 500 pers tillåts från 15 oktober, en meter avstånd mellan sällskapen osv. Beslutet tas 8/10, men ökar smittspridningen kan de backa på en återgång till 500 pers.

"Yay"...

Jag antar att vi inte kommer att öppna upp för publik ändå under dessa förutsättningar.

Men BP i cupen den 11 november på Grimsta IP? Den hyser jag månne förhoppningar om att reppa på.

Jaha, nähä. Publik från 1 november, heter det nu. 300 pers – sittandes publik. Hjälper väl föga för fotbollen. Vi har ändå lokala restriktioner som håller i sig när vi möter Kalmar 1/11 vilket då sätter käppar i hjulen för en publikboost då, gissar jag? Sen har vi avslutningsvis Mjällby och Elfsborg i slutet av månaden. Undra hur klubben gör då, släppa på (vilka då?) eller inte..? Känns som status quo. *gäsp*

Blås av hela jävla säsongen känner jag snarare just nu..

Snart dags efter 1½ års ökenvandring. Väldigt skönt att vi hållit sportsligt under denna prövande period.

Tror ni publiken hittar tillbaka till studan i höst? Intresset kändes väldigt svalt i somras men jag tycker beteendet ändrats i takt med att folk blivit vaccinerade. Jag tycker det borde gå bra att få tillbaka alla som brukar gå(helst fler såklart) eftersom Uppsala är toppklass i vaccineringen samt att arenan är luftig. Bara Bajenmatchen som lär vara i närheten av fullsatt men det hade varit väldigt skoj om vi kunde komma upp i runt 6000 i några matcher till. Sportsligt har det känts riktigt bra hemma även utan/begränsad publik, nu är det dags att nya studan till våran borg på allvar.

Jag har en liten fundering kring ståplatsen. Jag var ner på Sirius-norrköping nu ikväll och tyckte trycket på läktaren var helt ok ändå.

Men efter paus ställde jag och min kompis oss på vänstra halvan av ståplats eller vad man ska säga. Den sidan var som raka motsatsen till högra. Helt knäpp tyst och några få som klappade men inget mer. Men någon match tidigare så ställde sig några från vännerna och agerade klackledare på den sidan och tyckte det blev lite bättre då faktiskt.

Min fundering är då om vi skulle kunna få till så att det står en klackledare även i vänstra klackledar-båset? Tror det skulle hjälpa till att höja trycket väsentligt.

(Vet inte om det här är rätt forum kanal att skriva i men)

Citat från Lucke05 den september 22, 2021, 20:53

Jag har en liten fundering kring ståplatsen. Jag var ner på Sirius-norrköping nu ikväll och tyckte trycket på läktaren var helt ok ändå.

Men efter paus ställde jag och min kompis oss på vänstra halvan av ståplats eller vad man ska säga. Den sidan var som raka motsatsen till högra. Helt knäpp tyst och några få som klappade men inget mer. Men någon match tidigare så ställde sig några från vännerna och agerade klackledare på den sidan och tyckte det blev lite bättre då faktiskt.

Min fundering är då om vi skulle kunna få till så att det står en klackledare även i vänstra klackledar-båset? Tror det skulle hjälpa till att höja trycket väsentligt.

(Vet inte om det här är rätt forum kanal att skriva i men)

Jag tycker att det är en bra idé. På sikt, om man får drömma lite, när vi är 1500-2000 pers på kortsidan så kommer det att behövas 2st capos.

Nu är det väl många som står där bara för att det är billiga biljetter men målet är ju att alla som är på ståplats ska sjunga.