eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Kvartsfinal 4 Sirius - Edsbyn torsdag 3 mars 19:00

4 000 åskådare sist men då var det fotboll innan och söndag. Kan vi nå över 3000 denna gång så är det mycket bra.

Det har varit väldigt många matcher nu varannan dag men jag är helt övertygad att det inte påverkar oss just nu!

 

Kanonväder i morgon kväll. -2˚C, uppehåll och en medelvind på 3 m/s. Så stolt över vad blåsvart åstadkommit hittills oavsett hur det går i morgon men nog ska vi kunna tvinga Byn till en 5:e match.

Sirius Hej!

Vore trevlig med lika mycket sång och gung som i söndags. Vad tror ni friplåtarna till Västra ger, många extra som kommer? Håller med Nyllet, en kanonsäsong oavsett hur det slutar imorgon. Hög lägstanivå, hög högstanivå och en väldigt rolig bandy att titta på.

Man börjar drömma att 2027 ska bli verklighet...

 

Håller alla tummar att de för en gångs skull ska få börja med ett ledningsmål, det var ett tag sedan sist.

Tips

Publik: 3 259

Resultat : 6-4

Hoppas verkligen att Uppsalas bandyvänner ställer upp i kväll. Visa att vi är Bandystaden nr 1 i Sverige!

Kan vi få se en första kvart som i söndags men med omvänt resultat kan Byn skaka i nerverna.

Kämpa in i kaklet Blåsvart!

Fan vad bra!

SÅÅÅÅJA! som Maya utbrast förra gången det begav sig så här bra. Succésäsongen strikes again!? Lite så tycker jag, oavsett hur det nu slutar. Säsongen är mer än godkänd och vi har något spännande att bygga vidare på. Sedan tidigare en ekonomi i balans, nu också Sveriges bästa publiksiffror, ett hungrigt lag på frammarsch där många fortfarande är unga och utvecklas, lägg därtill en bra mix med äldre rutinerade som verkar trivas med ansvaret, och en ny fräsch ledarstab som tar det till nya nivåer, osv.

Nu känns det snudd på 50/50 inför kvällens avgörande, men om jag ska vara tråkigt "realistix" så lutar det åt fördel Byn nu när allt ställs på sin spets. Rutinen de besitter som slutspelslag lär bli avgörande i en match som denna, men vi har ju nu visat i den här kvartsfinalsserien att vi för närvarande håller jämnt skägg med självaste Edsbyn så nu tycker jag vi fortsätter odla slutspelsskägg. Det är tydligt att Edsbyn är skakade. För att citera Maya part II: Mot alla odds!

Matchupplevelsen blev btw stärkt av @jocke's signaturburgare som också var +++++! Hoppas grillen dyker upp på fler matcher framöver. I halvtid var all dryck sånär som på ett par Troccaderos slutsålda så dessa slutspelsmatcher inbringar bra med deg så väl till elitsatsningen som till ungdomssektionen. Jockes skills som inköpsansvarig får därmed inte lika många + men kämpa på svart och blå :).

Jag väljer att enbart ta åt mig av berömmet för hamburgaren.