Synliga sökvägar i forum – Du är här:ForumVästra Sidan: Sirius BandyIFK Vänersborg - IK Sirius
eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

IFK Vänersborg - IK Sirius

Äh, vi fortsätter att hålla lite liv i forumet. Imorgon är det premiär i Arena Vänersborg. Vi brukar ha lite svårt där men jag är positiv, trots historik och genrep. En spännande säsong har vi framför oss, räcker med att kika i forumet under tippa Elitserien 2022/2023 (var länge sedan vi hade en sådan tro på blåsvart, hybris:)?).

 

IFK Vänersborg - IK Sirius 4-6

I år känner jag att vi på riktigt kan vinna mot alla och jag känner ingen särskild oro mot Vänersborg. Vi hade ett dåligt genrep som ev kan spöka lite.

5-5 blir det och 1 110 åskådare ser på

Nä, det gick inte vägen denna gång heller. 3-1 målet kom väldigt surt sista min av 1:a och 4-1 precis i början av 2:a. Där tror jag vi sumpade matchen. Nåväl, det fanns bra perioder också med de sämre var tyvärr desto fler :-(. Killarna var av förståeliga skäl otroligt besvikna efter matchen men jag är övertygad att de biter ihop och kommer igen.

Sirius Hej!

Är tanken med en fyrbackslinje följande, eller är jag helt ute och cyklar.

1. Att mittfältet ska bli starkare och på så sätt möjliggöra att vinna boll högre upp i banan.

2. Göra det trängre i mitten högre upp i banan och på så sätt styra spelet mer ut mot kanterna?